Inspiration??

Jag måste erkänna att jag för tillfället har en total avsaknad på inspiration vad gäller hela hästeriet. Kanske är det det dåliga vädret, eller att jag varit/är förskyld, eller så handlar det om att jag egentligen inte är någon uterittsmänniska. Missförstå mig inte nu, jag älskar verkligen att rida ut i skogen, att ha långa galopper på sandvägarna, att plaska i vattnet eller att bara skritta ut på en mysrunda. Men i grund och botten är jag en dressyrryttare och kan jag inte träna på det sätt som behövs så tappar jag sugen lite...

Idag på ridturen kändes det att Regina fått en energikick av att flytta till Bonäs... Mirre fick en likadan när jag flyttade honom dit för ett par år sedan och han blev så rolig att rida! Det kändes verkligen att han fick lusten tillbaka igen och han är så lydig att det gick utmärkt att jobba honom efter sandvägarna. Men att få en energikick på en formel 1-häst... Det är inte riktigt lika bra...

Nu hoppas jag på att det slutar regna så att jag kan börja träna "ordentligt" igen i någon hage. Annars får jag se till att pallra mig iväg till ridhus med transporten nu när jag är lite piggare igen.

Silvia och Passion hade fått stå inne några timmar idag för att torka upp. Det var nog skönt för dem, även om de inte hade haft någon större lust att följa med in... Desto större lust hade de när vi ledde ut dem igen! Pigga och glada var de över att få komma ut och äta gräs igen, trots regnet! Har fått rapporter att de brukar stå mitt ute i regnet och beta (eller ligga och sova tätt bredvid varandra), trots att de har en lummig skog i en del av hagen där de kan söka skydd...

Jag vill ha sol!! Då kanske det strömmar till med endorfiner så att allt känns lite bättre igen!!


Kommentarer
Postat av: Marit

Håller med om uteridning, lika med Ivan oxå ju som inte är ngn höjdare i skogen+ att det inte är så bra att ramla av en hingst... Ja var hittar man inspiration nu??? Har lagt ned ett tag, tur i oturen så har jag ju fullt upp med vovvisarna nu oxå så det kommer ju lägligt både vädret och förkylningarna. Får jobba hästarna de dagar vi är iform och vädret är ok. Skönt att du börjar bli piggare i alla fall!

2009-06-14 @ 22:18:00
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Aramis

Det är bottentrist när det bara regnar och är kallt (och man dessutom är förkyld)!! Jag själv huserar ju i sommarbostaden nu och här är varken ridbana eller ridhus :-S Så jag sitter lite i samma båt, vill inget hellre än fila på härliga dressyrpass - visst, det är trevligt rida ut men jag är precis som du en sann dressyrryttare... Vi får helt enkelt hoppas på att sommaren och värmen snarast kommer :) Kram och krya på dig!

2009-06-15 @ 10:09:55
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: vicky

vill också ha sol! Har tävlat fälttävlan 2 dagar i spöregn och borde ha skrittat/joggat idag eftersom jag ska hoppträna i morgon men jag orkade bara inte efter att ha tagit reda på all lerig, skitig utrustning mm fr helgen................men nu börjar solen titta fram ser jag!

2009-06-15 @ 19:25:09
Postat av: Anonym

ja när jag åkte förbi spöregnade och då stod dom mitt i hagen och typ sov!!

2009-06-15 @ 20:14:52
Postat av: sofi

Ja, vart är solen? Jag har fått två tävlingar förstörda pga regn. Det sägs att midsommar ska bli en trist historia, i alla fall om man tittar på vädret...

2009-06-16 @ 19:33:14
URL: http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen
Postat av: Anonym

han gick som en klocka i terrängen och var nästan vild idag på hoppträningen!

2009-06-16 @ 19:41:08
Postat av: Jessica

Marit: Förstår att det måste vara en del extra ansvar att ha en hingst! Men du verkar sköta det superbra!! Snart är vi igång för fullt igen!! =)



Aramis: Då förstår vi varandra, vi "dressyrnördar"! =) Ja, finväder gör allting mycket lättare och roligare! Kram!



Vicky: Kul att det gick bra i terrängen! Idag lär småttingarna ha trivts ute med lite sol som sken på dem!!



?: De klarar sig säkert bättre än vad man tror, trots skitväder! Men man blir lite blödig ibland! =)



Sofi: Tråkigt med dina tävlingar... Och med den kommande väderprognosen... Men efter regn kommer solsken sägs det! =) Får hoppas på det!!

2009-06-16 @ 22:18:56

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0