Hästskötare efterlyses!

Efter ett samtal med Helena som nu har hand om Mirre så lovade jag att fråga följande: Finns det någon som är intresserad av att hjälpa till att ta hand om Mirre? Hon söker någon som passar ihop med Mirre och som är villig att hjälpa till med honom några dagar i veckan. Det som behövs dessa dagar är skötsel, mockning, fodersättning, eventuellt pass i stallet, ridning osv, det vill säga det som hör till när man har häst! Ett önskemål är att hitta någon som gillar varierande ridning och som gärna rider ut ibland på härliga uteritter! Ett plus är om personen även har möjlighet att ta sig till Bonäs då Mirre antagligen kommer att stå där några veckor under sommaren (det finns helt underbara ridvägar där). Men just nu står han på ridklubben i Mora.

Mirre har jag tidigare tränat och vi har tävlat upp till medelsvår. Han har gjort några bra starter i medelsvår men då han har lite svårt med bytena så är det LA som vi har haft störst framgångar i och där vi har flest placeringar. Förutom att han har problemen med bytena så kan han väldigt mycket, han trampar, passage är påbörjad, galoppiruetter är påbörjade, skolorna kan han utan och innan osv. Med andra ord är han en väldigt välutbildad häst!! Han är även en riktig läromästare - Om du gör rätt så gör han rätt!! Han är trafiksäker och väldigt snäll att rida i skogen, om man växlar dressyrarbetet med många uteritter är han som bäst, för då är motivationen på topp!

Han är en av de ärligaste hästarna som jag har ridit. Även Göran (som haft honom i träning en månad) tycker att han är en supersjysst häst och han har vid flera tillfällen påpekat att han verkligen gillade att rida honom!! Jag har även fått positiva kommentarer från bland andra Mattias Jansson och Rasmus Bondergaard. Tyvärr så har han lite för svårt med galoppen för att räcka till de högre klasserna men som en liten kompensation har han en superhärlig trav!

Nu har ni chansen!! Kontakta Helena eller skriv en kommentar här på bloggen om vem ni är och kontaktuppgifter (jag godkänner då inte kommentaren utan vidarebefodrar endast uppgifterna till Helena).



Foto: Susanna Kans


Mirre är efter Amiral - Favorit och är född 1994.

Kommentarer
Postat av: Aramis

Otroligt snygg och läcker häst! Hoppas att ni hittar en passande och trevlig ryttare! Kram kram

2009-06-08 @ 21:25:42
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Bitte

Åh, älskade Mirre...vore jag en duktig ryttare så skulle jag mer än gärna vilja hjälpa Helena med honom. Men tyvärr så har jag ju bara råd med min Prilla som också tar lite tid. Hoppas verkligen att hon hittar någon som Mirre kommer att trivas med samt Helena också såklart.

2009-06-09 @ 11:23:06
Postat av: Emma

Synd att jag inte bor "hemma" nu, då hade jag gärna gjort det. Men jag vet den perfekta!!! Lina som har varit skötare på honom förut. Hon har hjälpt mig mkt med Amatetto förut också. Rider mjukt & fint & är jätte nogrann. Hon skulle bli över lycklig över att sköta Mirre igen tror jag. Kan maila hennes telefon nr.



Kram

2009-06-09 @ 18:04:15
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0