Efterlysning! och gårdagens ridpass...

Här kommer åter igen en efterlysning! Denna gång är det som efterfrågas..... SOLEN! Vart är du?? Här vräker regnet ner från en mörkgrå himmel. Jag som vill ha sol!!

Gårdagens ridpass började lite sisådär. Jag var inte direkt laddad inför ridturen, kände mig faktiskt ganska spak. När jag hade skrittat fram och kortade tyglarna kände jag att Regina var riktigt på hugget och väldigt spänd. Dessutom började det i samma stund att regna... Ingen bra start och jag tänkte verkligen: "Hur ska det här gå...." Efter att jag skrittat en stund på kort tygel började jag trava och Regina hade sina berömda fjädrar under fötterna. På grund av att hon var så spänd gick det dock inte så mycket framåt utan mer än hit än dit... Jag försökte att tänka på allt som Nina sagt åt mig: Ner och fram med handen, räta upp dig, rid lätt lååångsamt" och efter en stund började hon faktiskt att trava på ganska bra. Visst var hon fortfarande pigg men hon blev fin i formen och hon tog för sig mer framåt istället för bara uppåt. Det är många som har sagt att hon ser så häftig ut när hon travar sin luftiga trav med frambenen högt uppe i vädret. Dock så måste hon även kliva på framåt, annars blir det att hon "trampar luft". Ett tag igår fick jag dock känslan av att hon gjorde båda sakerna samtidigt: klev på framåt och flashade med sina framben. Jag såg dem nämligen högt uppe och framme när jag sneglade ner... =)

Det blev bara ett skritt och trav pass men jag var ganska nöjd med passet till slut trots allt!

Idag får vi se vad jag hittar på. Funderar på att köra Regina till ridhus och träna lite. Ninaträningen som skulle varit i morgon blev inställd och det spöregnar ute så det alternativet ligger ganska nära till hands...


Motorn...


Söta Regina med sin runda mage. =)

Kommentarer
Postat av: Jennie <3

Va söt hon e....:D Hade varit skoj att se henne röra sig på en liten filmsnutt...:D

Kramis

2009-06-11 @ 20:20:32
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Bitte

Om du bara visst vad jag älskar denna häst och saknar henne så enormt mycket. Hoppas få se henne snart på klubben när ni tränar eller så. Sköt om dig nu och hoppas att du snart blir frisk.

2009-06-12 @ 10:42:03
Postat av: Johanna

Underbart söt och vacker häst! :) Vad har hon för stam?

2010-07-20 @ 14:19:54
Postat av: Jessica

Johanna: Hon är efter Regazzoni - Gibraltar. =)

2010-07-20 @ 19:59:08

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0