Ännu ett ridpass!

Idag har jag återigen varit ute på en ridtur med Regina! Idag blev det en skritt och travrunda och hon skötte sig strålande! Känns riktigt roligt att komma igång och det verkar som att Regina tycker likadant. Idag gick hon med öronen spetsade hela ridturen! Måste även säga att huvan som jag köpte i Falsterbo fungerade galant! Igår glömde jag att ta med den till stallet och då gick Regina och ruskade på huvudet då och då när det blev för mycket småflugor. Men idag när hon hade huvan på var hon inte besvärad alls!! Haha, nu kanske jag är den sista ryttaren i hästsverige som har förstått nyttan av att ha en huva under ridning. Men bättre sent än aldrig!! =)


Systrarna Regina och Reggie på väg in från sommarhagen. Reggies matte Sara leder dem.


Regina i sin nya huva! Hon ser ju ut som en hopphäst!


Mirre, Regina och Reggie åter ute i sommarhagen där de stortrivs!

Haha, måste bara berätta att Regina är störtkär i Mirre! Efter att de fått stå inne en stund i boxarna för att vila och jag tar ut Regina i stallgången så gnäggar Regina åt Mirre. Varje gång!! Fastän de nyligen stått bredvid varandra ute i hagen (kan även påpekas att de endast har en box emellan sig i stallet). Och varje gång vi kommer tillbaka från ridturen så gnäggar hon åt honom! En dov, djup gnäggning... =)

Kommentarer
Postat av: MondayGirl

Kommer upp en vecka =)

Fina bilder på Briar och Regina såklart!

Kram

2009-07-28 @ 18:46:28
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: Maria

Perfekt med huvan! På torsdag blir det äntligen en ridtur för mig efter semestern:) om jag inte glömt hur man gör...

2009-07-28 @ 19:08:48
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Anna Nämd

Ha ha hopphästar är ju snygga ;) Huvans betydelse ska man inte underskatta..tro mig jag vet..Förstår Regina, Mirre är ju rätt ståtlig! Blir sugen på totteriet när jag läser om det du gör...men men snart kommer annat att ta upp din uppmärksamhet! ;)



Kram A

2009-07-28 @ 21:00:01
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Emma

Ser verkligen ut som en hopphäst med luvan- hihi :)Vad gulligt att hon är så kär i Mirre! Men han är ju en riktigt ståtlig kille också :)



Kram

2009-07-29 @ 13:53:57
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Aramis

Såå mysigt de ser ut att ha det i sommarhagen!

Kan bara hålla med dig - tycker att hästarna ser ut som hopphästar i sina huvor, ha ha :o) Men sööt blev hon ;) (inte för att hon inte var söt innan alltså). Kram kram

2009-07-29 @ 17:51:45
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

P: Trevligt! Då kanske vi kan träffas! Tack!



Maria: Ja, huvan var perfekt! Tror att det är en påväg hem till Reggie också! Tror nog att du kommer ihåg hur man gör! Det gjorde iaf jag efter mitt månadslånga uppehåll!



Anna: Finns en stycke häst i Bonäs att rida på om du har vägarna förbi! ; ) Hehe, nejdå, inget fel på hopphästar, de kan vara snygga de med!



Emma: Ja Mirre är en snygging så jag förstår henne jag med!! =) Det kanske är det hon är innerst inne, en hopphäst menar jag! Vem vet??



Aramis: De gillar verkligen den där hagen lite extra mkt (och det finns några att välja bland)! Den är så mysig då den har en hel del skog att söka skydd i vid behov! Hihi, ja visst blev hon söt! =)

2009-07-29 @ 19:10:26

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0