Ett dressyrpass!

Idag blev det ett dressyrpass på Regina. Ett mycket efterlängtat sådant! Använde en av hagarna som ridbana, fungerade perfekt nu när det inte regnat på några dagar. Nu red jag varken länge eller speciellt hårt då hon inte är fullt igång än. Men det blev i alla fall lite arbete i alla tre gångarterna. Det verkar som att vilan har gjort henne gott för hon jobbade på bra, i en bra form, största delen av passet. Det var bara en stund efter galoppen, i traven, som hon blev lite väl het, men det ordnade upp sig efter ett gäng med halvhalter och lite serpentiner och jag kunde avsluta nöjd och belåten. Själva galoppen kändes också helt ok! Haha, möjligtvis att hon var liiite okoncentrerad då jag skrittade fram... Gnäggade hela tiden efter de andra hästarna och varje gång var det någon som svarade vilket triggade igång ännu en serie gnäggningar och sådär höll det på ett tag! Men när hon väl fick lov att börja jobba så upphörde detta...

När jag väl kommer igång så är det lätt att det blir lite väl intensivt så därför har jag beslutat om vila i morgon. Vill inte starta för hårt och nu gäller det inte bara Regina. Känns som att jag också kanske borde ta det lite lugnt emellanåt, speciellt med tanke på det läget jag är i... Men att rida de här dagarna har fungerat utmärkt och det har varit jätteroligt! Så ett tag till ska jag försöka att hålla igång!!




Det svenska Nations Cup-laget
Överst: Tinne Wilhelmson-SilfvenSolos Carex mitt i en bytesserie.
Mitten: Minna TeldeDon Charly i en ökad trav.
Nederst: Patrik KittelScandic, även här ökad trav.

Haha, min sambo (som faktiskt stod ut med en hel dag med dressyr nere i Falsterbo) fällde kommentaren att han nu skulle ha lite svårt att kolla på mina träningar framöver. Han menade helt enkelt att dessa hästar/ryttare spelade i en helt annan division (för att använda fotbollstermer) än jag och Regina . Självklart hade han glimten i ögat när han sa detta men jag kan förstå vad han menade, det finns verkligen ruskigt fina hästar och duktiga ryttare därute!! Där ligger man i lä!

Kommentarer
Postat av: vicky

liknande kommentar har jag hört från honom förut...............(och många andra)(kommentarer från honom alltså)

2009-07-29 @ 20:43:13
Postat av: Anna Nämd

Såg stiligt ut, men han längst ner hade lite tääskig hållning!



Hi hi /Anna

2009-07-29 @ 22:38:27
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Natalja

Hi hi, dom är roliga dom där sambosarna.

När jag frågade Roger om han ville följa med till en clinic med Tobbe Larsson, undrade han om jag skulle vara med och rida. Nä, sa jag.

DÅ kan jag följa med!!! Snällt eller ; )



kramis

2009-07-30 @ 00:18:43
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Aramis

Amalia! Vad är det för elakingar till pojkvänner :o) Min hade åkt huvudstupa rakt ut genom dörren om han hade sagt något sådant fniss-fniss Vad kul att du nu är på gång med ridningen igen!! Ska du sätta igång så smått igen? Roligt! Bara håll igång så länge du orkar och vill! Kram kram

2009-07-30 @ 14:21:38
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Vicky: Hehe, jo han är "duktig" på att fälla kommentarer... =) Både mer eller mindre passande sådana...



Anna: Lite taskig hållning kan jag nog hålla med om utifrån bilden. Men irl var iaf ritten outstanding!!



Natalja: Ja, dessa karlar... Tur att de faktiskt finns på plats ibland för stöttning också, annars hade de legat risigt till! ; )



Aramis: Inget hyfs har de! ; ) Som tur är får jag även snälla kommentarer ibland så någon liten groda kan jag nog förlåta då och då... =) Ja, nu börjar jag komma igång igen! Svårt att hålla sig ifrån ridningen! Så ett tag till kommer jag nog att svinga mig upp (oj, det lät nog lite fööör graciöst) på hästryggen! =) Kram

2009-07-30 @ 18:55:17

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0