Hästhelg...

Gårdagens trav blev en regnig historia. På förmiddagen när vi begav oss från vandrarhemmet mot travbanan kikade dock solen fram en liten stund! Men strax efteråt började det regna. Sen regnade det, och regnade och regnade... 1 minut innan starten i Jajjes lopp skulle gå ropade de upp i högtalaren att alla hästar fick lov att lämna banan. Den höll på att flyta bort!! Efter lite preparering blev det trots allt dags för start igen men banan såg mer ut som en swimmingpool!! Det gillade inte Jajje! Han var med bra fram till sista sväng men efter avancemang i tredje spår (han hade bakspår i starten och låg en bit ner i fältet från starten) på den tunga banan och efter ett väldigt lågt tempo i loppet (vilket inte gynnar bakspårshästar) så hann han inte med när tempot höjdes på upploppet och kom i mål oplacerad. Dock så hade förväntningarna lagt sig i och med det tråkiga vädret och de dåliga förutsättningarna (kändes som att loppet kunde gå hur som helst) så ingen var märkbart besviken. Det är bara att ta nya tag!! Han kan ju inte vara bra placerad varje gång!!

Idag var jag åter tillbaka i Bonässtallet hos dressyrhästarna! Hade tagit åt mig alla hästarna (5 stycken) så jag tog med mig sambon och så mockade vi och fixade! När stallet var klart blev det lite pyssel med Mirre. Blev frisering av man, svans och hovskägg! Sedan red jag ut på honom i regnet! Han var helt underbar!! Efter ganska lång skritt och sedan lite uppvärmning i trav började jag jobba honom lite intensivare. Han blev då superladdad, kändes som att han tyckte det var jättekul! Blev bland annat lite tramp och lite fattningar från skritt. Galoppen kändes så pass bra att jag provade några byten. Dock så var tyglarna hala som såpa så det blev att han drog iväg i bytena då jag inte lyckades hålla kvar tyglarna! Haha, har ju nämt tidigare att han har lite svårt för bytena men det betyder inte att han inte tycker att de är roliga att träna på! Han kämpar och försöker och blir superladdad!! Det är som att HAN VILL men det går inte alltid som matte vill... Dock så kändes alla byten utom ett rena även om de blev alldeles för stora och med alldeles för mycket fart efteråt... =)  Det var hur som helst en jätterolig ridtur och Mirre blir så härlig att rida när han är så laddad!

Hehe, idag fick jag lov att ha ett gummiband som "förlängning" vid spännet på ridbyxorna! De börjar bli lite väl spända över magen... =)

Har inga nya roliga bilder att bjuda på tyvärr så det får bli en gammal bild som jag redan visat många gånger på mig och Mirre. Tagen av Susanna.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jo, hästen blev fiskförklarad i onsdags efter 4,5 mån boxvila. Man tappar motivationen lite! Hur länge tog det för "din" spricka att läka?



mvh Johanna

2009-07-14 @ 11:00:47
URL: http://rillihus.blogg.se/
Postat av: Emma

Men, jag vill se magbild nu!!!

Svar: Det är inte så svårt att göra "kringlor". Säg till när du är i bakartagen igen, så ska jag förklara det för dig :)



Kramis

2009-07-14 @ 11:13:37
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar: Jodå, snart passerat halvtid... Så det miskar ju allt! Då ser jag fram emot en magbild snart då ;) Hihi...



Kram

2009-07-14 @ 20:09:14
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Aramis

Härligt med ett så lyckat och roligt ridpass trots regn :) Känner igen det där med hala tyglar i regnet! Kram kram

2009-07-14 @ 23:31:52
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0