Underbara ledighet!!

Den här veckan har jag varit ledig från skola, jobb och hästar. Solen har värmt varje dag! Mina dagar har bestått av sol, bad, mys med vänner, båtåkande och lite hemmafix (nu är alla fönster tvättade förutom i ett rum)! Det har varit en helt underbar vecka!! Och den är inte ens slut än! I kväll ska vi ut och äta på restaurang, i morgon jobbar jag visserligen några timmar men sen blir det grillning på kvällen. På söndag är det återigen en ledig dag men som innehåller en hel del hästar (återkommer till det)!

Jag är jätteglad att jag fått vara/är hästledig. Dock så börjar jag redan bli lite smått ridsugen igen!! Regina ska få fortsätta sin vila men då Mirre har anlänt till Bonäs så kunde jag inte hålla mig - har bett Helena om lov att få rida honom på söndag! Längtar faktiskt! Jag och Mirre i Bonäs igen! Ska bli underbart!! Brudarna (Reggie & Regina) hade blivit överlyckliga när de såg Mirre och de hade sprungit runt och visat upp sig från sin bästa sida! Mirre kände sig nog riktigt kung där med sina två brudar i en stor hage fylld med gräs!

På söndag ska jag även köra småtjejerna från deras nuvarande bete till Bonäs. Har varit ut till dem en dag till sen jag skrev om dem sist och då var Silvia supergo! Fick klia henne överallt och hon bara stod och njöt! Hon är en riktig myshäst och jag längtar tills hon blir äldre och ska ridas, ska bli så spännande att se hur hon är.

Hehe, måste bara kommentera att det är så många som har sagt att min mage är så liten än. Visst är den det och det är skönt nu i värmen, men faktiskt så börjar den växa! Kanske slänger upp en bild sen så att ni tror på mig! ; )

För tillfället har jag inga nya bilder på vare sig hästar eller mage så bjuder istället på några bilder på några måsungar som brukar vandra runt på våran gård! Självklart är Mamma mås med och håller ett vakande öga på de små. Katterna är livrädda för henne!!





Ha en bra helg nu i sommarvärmen!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Jo, nog är det fint när man kommer upp på fjället. Men jag saknar redan skog kan jag säga. Det finns ju inga träd alls här...

Vilken härlig ledighet du verkar ha. Det förtjänar du verkligen! Vill jätte gärna se en magbild tack! Spännande, undrar om Wilma får en tjejkompis eller blivande pojkvän- hihi ;)



Kram på er!

2009-07-03 @ 15:36:13
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Bitte

Alla mina favvis hästar bara försvinner. Först Regina, sen Rekyl och nu Mirre. Men det viktigaste är ju ändå att de har det bra. Hoppas verkligen att du också har det. Va rädd om dig och sköt om dig.

2009-07-03 @ 19:44:52
Postat av: Johanna

hej, råkade bara hamna på din blogg, jag gillar den! Johanna

2009-07-13 @ 19:57:04
URL: http://rillihus.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0