Shopping i Falsterbo!

Som ni kanske redan har märkt så har jag tillgång till internet här i Malmö så några korta uppdateringar kommer ni nog att få i väntan på de utlovade bilderna! =) Nu när jag är ledig och har varit på Falsterbo Horseshow så har jag fått ytterligare med inspiration till både hästar och hästblogg!!

Förutom att kolla på alla härliga ekipage så blev det även en runda bland alla hästprylar som fanns till försäljning. Det kändes dock lite onödigt att shoppa järnet med tanke på att jag inte vet hur länge jag kommer att kunna rida. Det kändes även lite onödigt att prova ridbyxor då omfånget på min mage förändras från vecka till vecka! Får nog fortsätta med min gummisnodd i midjan och sedan övergå till att rida i mysbyxor eller något annat flashigt! ; ) Några prylar fick dock följa med mig hem. Stallboken inhandlades. Visserligen gäller den enbart för 2009 och halva 2009 har ju redan gått. Men jag hade tänkt att den får fungera som en uppgraderad version av min träningsdagbok för tiden som är kvar för mig och Regina och då räcker det nog gott och väl med enbart några månader! Sedan inhandlades även en luva till Regina, kan vara bra mot alla knott när man rider. Även ett par sporrar fick följa med hem. Det blev den kortaste modellen som jag hittade, rundade var de också. Hoppas att Regina accepterar dem!

Sedan var jag även och kollade på Aramis vackra skulpturer!! De var makalöst fina! Tyvärr så träffade jag aldrig konstnären her self vilket var lite synd!! Vi kanske skulle planera en liten bloggträff till nästa års Falsterbo (om inte tidigare!) eller vad säger ni i hästbloggvärlden?? =)

Kommentarer
Postat av: Marit

Ja en träffpå Falsterbo vore skoj :) Vilken tur att du kom på att det var tävlingar när du ändå var i närheten! Kul oxå att du träffade Nina i vimlet, det brukar vara ett gäng härifrån som åker ner varje år och är funktionärer där. Förstår att det inte är så skoj att handla just nu, men grejer till hästen går ju alltid att handla:) Annars tycker jag att det är superkul att välja och vraka bland ridbyxor men för dig är det ju som sagt inte riktigt läge just nu;) Mysbyxor låter jättebekvämt att rida i HA HA...men vad gör man inte!

2009-07-20 @ 11:16:09
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: vicky

Jag har några kvar tror jag sen jag stor om magen, jag red ju ganska länge..........ska kolla! Mysbyxor kan man absolut inte rida i!

2009-07-20 @ 19:47:10
Postat av: Aramis

Åhh tack snälla för så fiiiina ord om mina små hästskulpturer :) Sååå synd att vi inte träffades!! En bloggträff låter som ett strålande förslag tycker jag :o) Klockrent :) Fina fynd du gjorde! Kram kram

2009-07-21 @ 10:27:49
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0