En detaljerad beskrivning av min underbara morgon!

Vilken härlig morgon jag har haft! Efter att ha varit hästledig nästan en hel vecka så var jag riktigt sugen på att åka till stallet i morse. När jag kom dit började jag med att fodra hästarna. Sedan borstade jag av Regina som var riktigt gosig (kanske har hon saknat mig?) och så smorde jag in några bett med fyraess och avslutade med en sprayning med flugmedel. Sedan ledde jag ut alla hästarna i hagen förutom Mirre som jag skulle rida. Han fick stå kvar inne och tugga lite hö medan jag gjorde iordning mat till honom och Regina inför kvällen och nästkommande dag samt så mockade jag och spånade till Regina.

När det så var dags att göra iordning Mirre till ridturen märkte jag att han hade tappat en framsko! Typiskt! Trots detta beslutade jag mig för att rida ändå. Han brukar inte vara så ömfotad och jag tänkte bara ta en lugn runda ner till vattnet. När vi väl kom iväg och jag styrde in Mirre på stigen ner mot sjön så var det som att han visste vart vi var på väg! Han ökade takten och skrittade på med stora steg! Väl nere vid vattenbrynet tågade han i och såg ut att njuta för fulla muggar! En annan som njöt, det var jag! Det var så mysigt, Mirre var så glad och jag var överlycklig att jag satt uppe på "min" prins igen!! Älskar den där hästen! Efter att vi plaskat en stund kunde jag inte låta bli att rida en omväg hemåt efter en sandväg - fick bara lov att trava lite! Han är så mysig att rida och det är så häftigt att vi känner varandra så väl. Det var superhärligt att sväva fram i skogen på honom igen!!!

Efter att vi kommit tillbaka till stallet och jag pysslat lite med Mirre och släppt ut honom i hagen blev jag vrålhungrig! Tycker att jag småäter mest hela tiden och hungerkänslorna kommer som attacker lite då och då under dagen. Fick lov att gå in i huset och tigga en macka och lite kaffe... Efter denna lilla paus gjorde jag klart resten i stallet - mockade till Mirre, spånade, lade in kvällsmaten och städade lite i höutrymmet samt sadelkammaren. Haha, när jag inte varit i stallet på ett tag har jag sådan energi att fixa och dona så då gör jag allt på en gång!!

Ett stallpass har jag dock kvar i dag, ska köra småtjejerna till Bonäs. Men det får bli ett projekt senare i kväll!

Några bilder från morgonens ridtur:




Och en liten film på "ubåten":

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh, vad härligt! :) Nu blev man ju inte ett dugg mindre ridsugen ;)



Kram kram

2009-07-05 @ 17:03:18
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Jennie

Haha....vilken bubbelgubbe:) Va mysigt!!

Kramisar <3

2009-07-05 @ 18:03:28
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Natalja

Vilken uuunderbar ridtur.

Mirre gillar verkligen vattnet, ha ha!



Kram kram

2009-07-05 @ 19:13:02
URL: http://latin.bloggagratis.se
Postat av: Bitte

Va underbart och lycklig Mirre måste vara nu när han verkar vara på ett underbart ställe. Blir så glad bara av att se honom på denna film. Han är så otroligt vacker.

2009-07-05 @ 20:15:19
Postat av: Nilla

Åh vad härligt!

Kram

2009-07-07 @ 11:18:39
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: MondayGirl

Japp, den koftan vare =)



Vi hörs i dagarna.



Kram

2009-07-07 @ 20:19:43
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: Aramis

Åhhh vilken underbart härlig morgon!!! Och så vackert ni har!! Hi hi vad jag skrattade åt söta Mirre! Kram kram

2009-07-14 @ 23:37:31
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0