Dagens träning och nya täcken!

Nu är jag klar med stallet för idag! Kom hem för en stund sen och idag hade jag sällskap i stallet vilket var jättetrevligt!

Idag blev det en tur på "ridbanan" men uppvärmning och avslutning skedde på en plogad väg, helt perfekt! Regina var duktig, än så länge så verkar det som att mitt upplägg fungerar. Nu gäller det bara att fortsätta på samma spår!

Det känns även som att tandläkaren måste ha gjort ett bra jobb och jag kan erkänna att man får lite dåligt samvete när man nu vet att hon antagligen hade känningar i munnen tidigare och att det eventuellt bidrog till vissa ridproblem då. Men vad kan man göra? Var ju hos veterinären som sa att jag hade fel när jag trodde att hon hade problem i munnen. Och den som hade Regina innan mig hade så vitt jag förstår också varit hos veterinär för att kolla munnen. Men båda veterinärerna måste ha missat själva problemet (enligt tandläkaren var det dock inget konstigt då veterinärer ofta inte har samma utbildning på tänder). I framtiden kanske man ska vara lite mer envis och gå på sin egen känsla och inte ge upp om man misstänker att något är fel... 

MEN, än så länge vet jag egentligen inte hur stor roll hennes "munproblem" har spelat. Nu håller jag bara tummarna att allt fortsätter lika bra när det är dags för att öka på träningsmängden och kraven lite... Ett problem om det fortsätter så här är bara att jag kommer att få problem att skiljas från henne. Jag har ju tyckt om henne hela tiden (nästan varje dag) och ju längre tiden går desto mer fäst blir jag vid henne... Men det där får bli ett senare problem, för tillfället njuter jag bara, nu är det kul igen att åka till stallet!


Regina har fått två nya täcken! Dels det som hon har på sig, ett jättemysigt vintertäcke som går upp lite på halsen. Sen fick hon även ett fluffigt nytt stalltäcke, det hänger på boxen. =)
(och om någon undrar över den hackiga klippningen så är jag inte inblandad)


 
Reginas helsyster Reggie (som här får lite hjälp att spetsa öronen av matte) har ett lika fint vintertäcke!

Kommentarer
Postat av: Aramise

Vilka fiiina och gosiga täcken! Ser varma ut! Vi tackar för hästtandläkare :)

2009-02-24 @ 16:45:38
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Tack!

Gosiga täcken brudarna har fått :o)



Kram

2009-02-24 @ 19:13:28
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0