Full hästrulle!

Nu består dagarna återigen utav hästar, hästar, hästar!

I går spenderades x antal timmar i stallet pga:

- att jag red Mirre. Roligt som vanligt!
- att hovslagaren kom till "mina" hästar.
- den dagliga skötseln av "mina" hästar.
- att Silvia hade kolik känningar så jag fick lov att passa henne. Som tur är så verkar hon fullt återställd i dag!

I morse hade jag utsläpp i stallet så nu är jag faktiskt "färdigstallad" för idag. Förutom den vanliga skötseln så blev det även en liten ridtur på Regina. Jag har bestämt att vi ska börja med skrittrundor även om Regina tycker att det är sååå tråkigt. Idag frågade hon hela tiden: "Kan jag inte få trava liiite, snälla matte?". Men matte var bestämd och sa: "Nej, är det skritt på schemat så är det!". Till slut så tröttnade Regina på att fråga och istället så kunde matte plocka upp tyglarna och jobba henne lite i skritten! Matte var nöjd efteråt och faktiskt Regina också! 


Nu börjar jag längta till sommaren!
Den här bilden är tagen med mobilkamera från hästryggen... 

Kommentarer
Postat av: vicky

Längtar också till sommaren! Vill Silvia vara här ngr veckor på bete? har "fått" lite mer mark.

2009-02-06 @ 21:09:11

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0