Dressyrträning...

Idag har jag, Regina, Elmer och Reggie varit till ridhus och tränat. Regina var riktigt pigg! Förra gången var hon faktiskt lite lugnare (vilket är bättre när det gäller henne) så när jag kom hem kollade jag i träningsdagboken hur jag hade gjort inför förra gången och kom på att det upplägget nog var bättre som jag hade då. Men trots piggheten så var hon helt ok idag. Emellanåt kändes hon riktigt fin! Bland annat galoppen kändes ok! Kom även på några saker som jag ska tänka på/träna på i fortsättningen och det är alltid bra när man får sådana aha-upplevelser.   

Har även varit och klappat lite på Mirre idag. Det är så kul att träffa honom och hans nya matte! Och jättekul att vara på ridklubben ibland där man kan få träffa lite hästmänniskor som man inte ser så ofta!


Foto: Owe Eriksson

Kommentarer
Postat av: Marit

Hej! Bra att du håller tummarna... så himla typiskt med en sårskada. Uppladdningen för hingstvisningen (bruksprovet) går inte så bra. Visningen är 4/4 men hade ju tänkt "hårdträna" lite framför allt med miljöträningar då han lätt blir lite upphetsad i andra miljöer och med en massa andra hästar. Får väl lite på att det jobb som jag redan lagt ner på detta har gett resultat. Ska på den där sadelprovningen i Mora till veckan så då får han i alla fall se ett nytt ridhus och bara det är ju bra! Skönt att din Regina verkar sköta sig än, då var det säkert tänderna... Ha de bra!

2009-03-01 @ 18:25:04
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0