Ett av dagens pass avklarat...

Nu så var dagens stallpass avklarat! Eller i alla fall ett av dem. Har varit i stallet och tagit hand om Regina och Silvia. Sen så jobbar jag även som ridlärare en kväll i veckan och den är just på onsdagar. Så jag har ett pass kvar idag!

Regina longerade jag inspänd idag. Började longera henne efter förra Göranträningen efter tips från honom (Göran heter min tränare som kommer hit en gång i månaden). Det har fungerat otroligt bra! Eftersom hon lätt blir lite uppstressad då man rider och kommer åt henne så är det väldigt bra att varva med något där hon bara kan jogga på och där hon dessutom jobbar i en bra form där hon inte kan komma undan genom att rycka, slita och dra i bettet. Hon kan ju försöka när jag har henne inspänd men hon kommer inte så långt! Hon är dessutom riktigt snäll att longera och hon verkar själv ganska nöjd med att få gå på lina. Longerpassen blir dock inte så långa, brukar hålla på i ca. 10 min per varv. Max 15 min.



Det enda som var lite dumt idag var att det hade regnat vilket gjorde underlaget lite halt. Jag har dock en plan på hur vi ska få till en volt som fungerar i alla väder! Inne i hagen som jag longerade i idag ligger det en ganska stor hög med sand. Min idé är att denna sanden ska spridas ut så att detta blir underlaget i en volt. Bra va?! Enkelt och gratis! Det blir ju en provisorisk bana men jag tror faktiskt att det kommer att fungera. Frågan är när detta kommer att bli av men jag hoppas att det blir i helgen, så ser planen ut i alla fall.


Kommentarer
Postat av: iana

Låter som en bra plan!!!

2008-10-01 @ 20:00:52
URL: http://snostjerna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0