Crazy horse?

Göranträningen igår gick helt ok! Fast den började sådär. Regina var hetsig och stressig och allmänt dryg. Höll på att rycka och slita samtidigt som hon trampade luft. Det kändes som att jag for runt som en vante i sadeln och inte kom till ridning alls. Men mot slutet då Göran utrymde hela fyrkantsspåret som vi då kunde gasa runt på så kändes det faktiskt som att allt släppte efter lite. Hon blev stadigare, jag blev stadigare och framförallt - hon tog faktiskt i lite! Så tack vare de sista minuterna så är jag riktigt nöjd med träningen.

Som vanligt när jag rider för Göran så fick jag igår även flera tips om hur vi ska jobba framöver. Så det ska bli jättekul att fortsätta, speciellt när jag nu faktiskt fick en liten känsla av hur det ska vara när hon jobbar på ett bra sätt. Det är nu bara att se om hennes skalle kommer att vara ett hinder i fortsättningen eller om hennes temprament går att övervinna och istället vändas till något bra. Om det funkar tror jag att hon kommer att bli en riktigt bra häst! Han sa även att hon inte är någon lätt häst och det kan jag hålla med om, hon är den absolut svåraste som jag har suttit på! Det känns som en stor utmaning men jag gillar sådana så det ska bli spännande att se vad som händer framöver...


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0