Uppdatering!

Igår åkte jag till ridhus med Regina. Körde ett tömkörningspass med henne. Sist som jag tömkörde tyckte jag att det gick sådär, tyckte inte riktigt att jag fick henne dit jag ville. Men igår gick det kanon! Hon var verkligen jätteduktig och shit vilken trav hon fick stundtals! Hon såg ju riktigt snygg ut! Nu fick jag mer energi att fortsätta jobba med henne.

Men en sak som jag tycker är lite svår med henne är att lägga in sådana pass som hon tycker är kul! Alltså hon är jämt pigg och för det mesta glad men hon tar ju i så jämt! Det blir nästan alltid jobbigt för henne oavsett om hon tar i på rätt sätt och går bra eller om hon tar i på fel sätt och stressar upp sig. Jag kanske borde lägga in lite fler skrittrundor så att hon förstår att det inte alltid blir jobbigt när jag kommer och ska hämta henne i hagen...

Silvia har jag nästan inte gjort någonting alls med på slutet. Känner att jag borde ta tag i henne nu! Hon har varit in i transporten med stängd lucka och det gick bra så nu ska det nog bara vara att åka! Hade faktiskt funderingar på att åka i morgon men igår hade hon blivit sparkad i hagen så jag får nog vänta och se lite hur det ser ut idag. Annars åker jag kanske på söndag, det hade nog passat bättre ändå. Någon som vill följa? =)

Sen en sista sak. Någon som läser det här som är van med unghästar? När börjar man täcka en unghäst? Silvia har än så länge inte haft täcke på sig men hon har heller aldrig sett ut att frysa. Men är det dags att inhandla ett täcke till vintern eller klarar hon sig utan ännu ett år? Jag har ingen aning...

Kommentarer
Postat av: susanna

Hej. Jag tycker det borde vara dags att täcka henne nu till vintern. Hon kommer ju växa mycket och behöver nog all energi till det, inte för att värma upp sig. Jag hade iaf haft henne täckad om det var min häst. När det är kallt och när det snöar, blåser osv. Vet ju hur det kan gå när de inte växer som det ska =S

2008-10-22 @ 11:22:33
URL: http://sannaaah.blogg.se/
Postat av: Vicky

Hejhopp!

Jag följer gärna med till ridhus med Passion nån em/kväll nästa vecka. Ska till strömsholm på en kurs i helgen så då kan jag inte. Jag har ett tunnt regntäcke på passion när det regnar annars inte. Hon är frusen som sin mor så därför har jag det. När manick var liten hade jag inte täcke på honom förens jag börja rida men han frös ju aldrig heller så det är väl olika hur dom är. Viss betydelse har det ju också om dom har fri tillgång på mat i hagen eller inte...............

2008-10-23 @ 12:30:48
Postat av: Tin

Robin har fortfarande inte fått nått täcke på sig, först i vinter när det börjar bli riktigt varmt. Carrera hade täcke redan som bebis, hon var frusen av sig. Kram

2008-10-26 @ 20:29:12
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0