Dagens äventyr!

Jag är lite dålig på att uppdatera den här bloggen, jag vet. Men idag kände jag att jag måste ju faktiskt berätta om dagens äventyr! Idag kom Vicky och Passion och hämtade mig och Silvia då vi skulle åka på våran allra första tripp till ridhus. (Passion är Silvias jämnåriga beteskompis från i somras). Hästarna skötte sig stålande och Silvia som aldrig åkt transport förut var hur snäll som helst! Hon gick raka vägen in i transporten både när vi skulle dit och hem och hon stod som ett ljus när vi åkte! Så snäll hon är! Väl i ridhuset så släppte vi dem lösa. Det började med att de ställde sig supernära varandra och inte vågade röra sig ur fläcken. Men efter att de vant sig vid miljön så jagade vi på dem lite så att de fick springa lite. De var så fina så!

Regina har det väl gått sådär med på slutet. Hon skötte sig kanon förra veckan ända fram tills fredagen då hon var på sitt värsta stirriga humör. Men efter att vi var på ridbana och tömkörde i söndags så har hon känts lite bättre. Men det är väl så det är. Två steg fram och ett tillbaka. I morgon hade jag tänkt åka till ridhus och rida men jag har inga vinterdäck på bilen (eller på transporten) än så om det inte blir mildväder i natt så måste jag nog hoppa över det. Har ju kommit en massa snö idag!

Avslutar med en bild på mig och Regina. Även om vi är små på bilden så gillar jag den, tycker det är fint att alla fina höstfärger på träden kommer med!


Foto: Erik Gölén

Kommentarer
Postat av: vicky

Superfin bild och va bra det gick i ridhuset fast vi fick nästan springa mer!

2008-10-29 @ 22:01:10

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0