Nu har Regina åkt...

Nu har hon åkt... I lördags när jag var i Sthlm så kom Reginas nya matte och hämtade henne. Allt hade gått jättebra och hon hade stått blickstilla i transporten hela vägen.

Eftersom jag inte hann säga hej då riktigt och då jag befann mig i närheten av hennes nya hem så åkte jag och hälsade på henne på söndagen. Det var lite jobbigt att se henne i en miljö som var främmande för henne. Hon var hur snäll och lugn som helst men jag kände mig ändå som världens svikare som sett till att hon inte längre får bo i Bonäs. Jag tror dock att det kommer att bli bra för henne där. Nu är det ju såklart skillnad på ett Stockholmsstall och ett privatstall i Dalarna men de hade ändå bra förutsättningar där. Relativt stora hagar och ridvägar ute. Men det lär nog bli en del jobb på ridbana och i ridhus, något som jag dock tror kommer passa henne alldeles utmärkt.. Det är ju framförallt det som jag har saknat.

Tjejen som ska ha henne var även jättegullig. Hon äger en annan häst som hon köpt av Reginas ägare tidigare och den hade blivit jättefin! Det syntes verkligen att han hade blivit väl omhändertagen så jag tror att det även kommer att bli jättebra för Regina!

Det kommer att kännas lite konstigt idag när jag åker till stallet då jag bara har en häst att sköta om... Och en tom box...


Foto: Björn Carlsson

Kommentarer
Postat av: Maria

Det kändes tomt i stallet i söndags morse när boxen var tom... Skönt att det verkar vara ett bra stall i Sthlm med hagar och så och en trevlig ägare!

2008-12-15 @ 09:14:12
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Emma

Det måste ha kännts skönt ändå att få se hennes nya hem. Så har du fått se själv att hon får det bra! Fast jag förstår att det kommer att kännas lite tomt först...

Tur att du har lilla Silvia att pyssla om iaf :o)



Kram

2008-12-15 @ 09:43:04
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Vicky

Å va sorgligt, jag börjar nästan gråta fast jag inte ens känner hästen..................ses i kväll!

2008-12-17 @ 10:48:52
URL: http://vickyp.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0