Update...

Hur tror ni att det gick när jag åkte till ridhus i söndags??? (fattar ni inte vad jag pratar om - läs förra inlägget)

Självklart så skötte sig Regina bra! Kunde rida några skänkelvikningar i skritt, några öppnor i trav. I galoppen var hon lite motig i början men det kändes som att jag fick igenom henne även där till slut. Självklart så är det vad som behövs - träning i ridhus eller på ridbana betydligt oftare så att jag får igenom det som jag vill (eftersom det inte riktigt funkar i skogen på henne). Men det är inte alltid man hinner med och det är väl lite därför som jag har beslutat att jag ska sluta rida henne.

Apropå det så får vi se hur det blir med den saken. Hon har varit på väg att åka ett tag men det har inte blivit av än. Så jag vet inte till 100 än om det blir jag som får fortsätta med henne ändå eller om hon blir såld.  Det är väl bara att vänta och se. Det lutar dock mot att hon blir såld.

Idag blir det tömkörning ute i hagen i snön! Kanske uppdaterar senare om hur det gick!
Edit: Det gick bra! Hon var pigg i början men började ändå jobba på ganska snabbt. Hon börjar bli mjukare och bättre i formen...


Silvia åkte jag med till ridhus i måndags. Den här gången mötte jag upp Vicky på plats så Silvia fick åka själv i transporten. Det var inga som helst problem. Hon gnäggade (läs skriade) mer än vanligt men hon var lugn och snäll. Det gick även bra att löshoppa henne själv. Hon var jätteduktig! Det enda är väl att hon inte riktigt fattar hur man ska hoppa över ett räcke. Hon liksom "saxar" med bakbenen, men hon lär sig väl. Över kryssen går det ju bra! Och hon ska ju inte bli någon hopphäst heller, hon ska ju bli min nästa dressyrstjärna!
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0