På hästfronten...

Det har inte blivit så mycket uppdaterat om vad jag egentligen har pysslat med vad gäller hästarna som jag tar hand om... Anledningen är väl helt enkelt att det inte har hänt så mycket. Har inte varit iväg med Silvia sen den gången hon åkte själv till ridhus. Och Regina har jag bara hållit igång.

Det ser ut som att Regina kommer att åka ganska snart. Trodde att det skulle bli tidigare men saker har kommit i vägen. Men nu verkar det som att det är på G. Det är med blandade känslor kan jag säga... Jag är glad om hon åker eftersom jag har ju faktiskt bestämt mig för att sluta rida henne och då känns det såklart bättre ju tidigare hon åker. Det tar en hel del tid och kraft att ta hand om en häst och när motivationen inte finns där blir det plötsligt tungt. (Konstigt det där vilken skillnad det gör när man verkligen vill något, då är allt mycket lättare!) Det som känns jobbigt när hon är kvar är även att jag blir mer och mer fäst vid henne. Jag står fast vid att jag har tagit rätt beslut med tanke på att jag känner att jag inte har tiden och kraften som krävs för just henne och då motivationen sinar när jag tvivlar på att hon är rätt häst för mig. Men hon är en väldigt speciell häst som man har svårt att låta bli att tycka om, trots (eller kanske just därför) hennes små egenheter.  

Nu blir det hursomhelst vila för båda damerna eftersom jag drar till huvudstaden i helgen!

Hoppas att ni får en bra helg!


Några av hästarna i mitt liv:
(måste verkligen fixa bilder på Totte också, det kommer, jag lovar!)


 
Mirre
Foto: Susanna

 
Regina
Foto: Björn Carlsson


Silvia

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0