Två pigga hästar!

Om ni nu hann se mitt tv-tips i tid och faktiskt kollade så vet ni nu att Jajje med Åsa i sulkyn vann!!! Så himla kul!! Sambon och en till av hästägarna har åkt 58 mil idag (enkel resa) för att kolla på honom så jag kan lova att de är glada nu! Jag hade också planer på att följa men den långa resvägen gjorde att jag backade ur... Lite synd nu kan jag tycka, hade varit kul att kliva upp i vinnarcirkeln!

Istället har jag varit hemma och tagit hand om Regina och Silvia idag. Har mockat, fixat mat och varit ute och ridit på en väldigt pigg Regina. Det blev vilodag igår (tredje på förra veckan vilket är minst en för mycket!) så idag var hon mer laddad än på länge!! De där fjädrarna som hon har under hovarna var spända till max! Det betyder att jag måste vara ännu stadigare i min sits och idag var det lite besvärligt måste jag erkänna. Fick så ont i ljumskarna ett tag i traven att jag var tvungen att sakta av men satte snart igång igen och det blev något bättre efterhand. Antar att det har med foglossning eller liknande att göra men jag tror inte att det ska vara farligt att rida så jag kör på ett tag till. Måste i vilket fall prova att rida i morgon också och se om det känns bättre. Tror hur som helst att Regina kommer att kännas bättre i morgon, fick loss henne riktigt fint mot slutet trots överskottsenergin! Det känns att jag börjar hitta lite knep gällande vad jag ska tänka på när jag rider henne. Haha, lagomt tills det börjar bli dags för mig att sluta rida henne, bra jobbat där!!


Hästarna kommer alltid och möter en när man går ut till hagen. Och Silvia kommer alltid först! Hon är så social och kelsjuk! Efter Silvia kommer Regina och efter henne Mirre. (Saknas på bilden: Reggie som var ute på ridtur!)

Kommentarer
Postat av: Marit

Åh vad roligt att Jajje vann! Grattis till er!

2009-08-18 @ 10:14:55
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: iana

Vad härligt att det går så bra med ridningen med magen!!

Hälsa Stoffe massor av grattis!! JÄTTE KUL!! Att det går så bra för Jajje.

Kram

2009-08-18 @ 10:15:41
URL: http://snostjerna.blogg.se.se
Postat av: Emma

Åhh, vad kul med Jajjes vinst! :)

Ta det lite lugnt med fogarna du, så att du inte blir fogløs ;)



Kram kram

2009-08-18 @ 15:36:27
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Aramis

Så härligt med pigga kusar :) Du får vara rädd om dig :-o Så inte fogarna går av, hihi! Och stort stort GRATTIS till duktiga travhästen! Så kul! Synd att jag missade det på tv :( Kram kram :)

2009-08-18 @ 21:30:28
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Natalja

Åååååh, duktiga Jajje!!!

Mer såna lopp så blir ni snart stenrika : )

(kanske inte riktigt men kul är det i alla fall)

kram kram

2009-08-19 @ 10:09:46
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Jessica

Tack för alla grattis! =) Kram på er!

2009-08-19 @ 15:17:16

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0