Race i hagen!

Härom dagen var ju min plan att jag skulle rida "backrundan" med Regina idag. Planer är dock till för att ändras (eller hur var det nu igen?) så det blev ytterligare en vilodag för henne. Detta på grund av hon motionerat sig själv väldigt bra i hagen +att hon (och de andra hästarna såklart) fick stå ute i natt. Det fick lov att bli så då härliga Silvia flyttade tillbaka till Bonäs! Dock några dagar tidigare än planerat vilket betydde att den extra boxen som skulle fixas inte hunnit bli klar.

Alla hästarna (Reggie, Regina, Mirre och Silvia) har gått med varandra i hagen tidigare så jag trodde inte att det skulle bli några problem alls att släppa ihop dem igen. Tyvärr hade jag fel då Mirre hade svårt att släppa in en "ny" medlem i sin nuvarande flock! Som tur är slår han inte utan ser mest farlig ut och ville inte låta Silvia komma nära. Det blev en del spring men till slut lugnade de ändå ner sig och idag levde alla hästarna och gick på fyra ben så det ordnade nog upp sig ok till slut ändå! Jag vet att hästar har en eller ett par dagar som de bestämmer rang på och jag är absolut för att hästar ska vara hästar och att de ska få gå med sällskap (ok då, förstår såklart att det finns undantag men överlag om det finns möjlighet)! Men jag hade gärna sett att hästarna bara helt fridfullt hälsat på varandra och att det sen varit bra, hade känts betydligt bättre för min del i alla fall!! Får hoppas att allt går lugnare till i morgon när jag släpper ut dem igen (för idag var boxen klar och alla sover inne igen). Håller tummarna för det!  

Idag blev det Silvia som fick vara i fokus. Ställde ut henne i stallgången och borstade, kratsade hovar, smörjde in några bett under magen och sprayade med lite insektsspray. Har kommit så mycket mygg och knott de senaste dagarna! Usch och fy för det! Dem klarar man sig bra utan! Planen för morgondagen är att återgå till den ursprungliga planen och rida "backrundan" med Regina!! =)


Fastän det inte har något alls med inlägget att göra så måste jag bara visa en bild på Ianas underbara lilla valp Häxa, av rasen Australian shepherd.

Kommentarer
Postat av: Maria

söööt valp!! Man blir lite nervös när det blir race och så - hoppas att det blir lugnare idag...

2009-08-13 @ 08:13:52
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Aramis

Tur att det inte blev någon fight i hagen! Mums vilken ursöt liten valp!!! Kram kram

2009-08-13 @ 13:56:09
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Visst är den gullig! Det var nära att jag tog den under armen och sprang när matte tittade bort!! ; )



Som tur är verkar det nu gå bra i hagen! =)

2009-08-14 @ 18:54:03

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0