Bland blommor och backar!

Självklart så går Regina nu bättre än någonsin, mitt i försäljningsplanerna! Igår blev det dressyr i hagen och då skötte hon sig bra! Idag blev det ett lugnare pass då jag red "backrundan". Den rundan är inte så väldigt lång men den är ändå bra då den innefattar flertalet backar, upp och ner. Perfekt för en skrittochlitetravdag! Klättring eller backträning tycker jag riktigt bra om överlag då träningen är väldigt nyttig för hästarna! Även om man bara skrittar så får de ta i lite och får jobba med rygg och bakben! Rundan avslutas med en sträcka på lite mer plana skogsvägar och där blev det idag trav. På en helt underbar Regina! Hon var så mjuk och fin men ändå med det där lilla extra trycket i steget, superhärlig!

Hm, svårt att fånga en backe på bild... Denna var dock inte så brant, finns lite olika "lutningar" på de backar som finns längs "backrundan"... =)

Det var sådan trolsk stämning längs vägen när jag ledde Regina till hagen att jag fick lov att försöka fånga den på bild! Vet dock inte om jag lyckades riktigt... =)

Måste även visa några av mina fina blommor som stormtrivs ute nu när solen äntligen skiner på dem! Har ingen aning om vad jag har planterat, är inte så haj på blommor (eller  jo, den ljusrosa är en flitig lisa). Men de verkar i alla fall växa och må bra!

Mina blomlådor! (Hihi, ser ni att temat var rosa i år?) Den klarblåa himmelen skymtar också fram, är helt underbart väder ute!! Så varför sitter jag framför datorn? Dags att gå ut i solen istället! =) 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilka härliga ridvägar det verkar finnas runt ditt stall och med bra underlag! Hos oss finns just nu bara stenhårda grusvägar :S

Jättefin bild på "trollskogen" också : )



Ha det!

/Matilda

2009-08-06 @ 13:30:53
URL: http://mawilda.bloggagratis.se
Postat av: Natalja

Tycker du fångade det där magiska riktigt bra!

Nästan att man förväntar sig att det kliver ut en vit häst ur solstrålarna : )

Vilka härliga blommor du har, perfekt ihopsatt med tanke på färg och form. Kram kram

2009-08-06 @ 21:54:55
URL: http://latin.bloggagratis.se
Postat av: Anna Nämd

Oj ska poppon säljas, jobbigt, alltid tråkigt om än ibland nödvändigt...tid o pengar...rules the world..fucked up! Men du har ju som sagt annat att se fram emot, o en poppo kvar att pyssla med. Jag älskar rosa blommor..snyggt ;)



Kram A

2009-08-08 @ 17:06:13
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Ronja

var det du som lånad brijanns sadel igår :)

// Ronja

2009-08-08 @ 20:31:00
URL: http://sjattejuli.blogg.se/
Postat av: Aramis

Så vackert ni har det! Backrundan verkar vara perfekt - här i skåne på platten är det svårt att finna backar :o) De flesta rundor vi har är plattrundor, ha ha! Kram kram :)Så roligt att hon går så bra nu!

2009-08-08 @ 20:43:27
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Marit

Härligt med skogstur och fina backar!

2009-08-08 @ 22:24:45
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Jessica

Matilda: Vi har verkligen underbara ridvägar och de börjar precis utanför stallet! Backar eller plant underlag, långa eller korta rundor. Allt på perfekta sandvägar! Det enda som saknas vid stallet är en ridbana! Blir det en sådan är allt perfekt! =) Tack!



Natalja: Tack!! Hihi, tyvärr har vi ingen vit häst i stallet men det kanske kunde dyka upp någon förrymd sagohäst där i solstrålarna! =) Kram



Anna: Ja det känns lite sorgligt, speciellt med tanke på att det känns som att det är nu det roliga börjar med henne! Men, måste vara realist och förstå att jag inte kommer ha tid med två hästar och en bebis framöver... Tack! Kram



Ronja: Skyldig!! =) Lovar att säga till nästa gång så att ni slipper fundera över vart den tagit vägen! =)



Aramis: Skogsvägarna är verkligen helt underbara. Är bara att välja och vraka bland vägar med olika kupering på perfekt underlag. En ridbana på det så har jag inget mer att klaga över! =) Det känns verkligen jätteroligt att arbeta med henne nu! Kram



Marit: Ja, börjar faktiskt att gilla skogsturerna mer och mer nu när Regina börja jobba på så bra även där! Har perfekta vägar att rida ut på så det är verkligen härligt att komma ut!

2009-08-09 @ 17:03:55

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0