Gårdagens dressyrpass

Mitt i årets tävlingsresumé passar jag på  att klämma in ett litet "nutidsinlägg". Red ett pass i ridhuset igår. Han är så rolig att rida. Det är väldigt sällan jag är missnöjd med ett pass på honom då han alltid är glad och arbetsvillig. Alla pass kanske inte är tipptopp men de är roliga!

Igår var inget undantag och faktum är att det gick riktigt bra! Relativt nytt på listan över saker vi tränar på är slutor och galoppombyten. Två saker vi, bland annat, tränade på igår och som han gjorde bra. Han var även väldigt fin i traven och jag fick känslan att han travade riktigt bra. Traven är i annars inte hans bästa gångart, även om han har styrkor även där (han har exempelvis väldigt lätt för att samla sig så tramp är inte långt borta...). Även galoppen var väldigt fin och jag kan inte säga annat än att jag var väldigt nöjd med honom. Återigen. En riktig pärla!





Kommentarer
Postat av: DRESSYRLIV

Härligt! Kul läsa nutid :) Hoppas på att få se film sedan! Kram :)

Svar: Ska absolut försöka få till en film framöver! :)
Jessica

2015-12-10 @ 22:38:31
URL: http://www.dressyrliv.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0