Fortsättning, tävlingsresumé 2015

Dags att fortsätta tävlingsresumén! 

Andra tävlingen gick av stapeln i Svärdsjö 28 juli och även denna gång var klasserna LB:1 och LA:1. Han var återigen väldigt cool på tävlingsplatsen. Bortsett från en liten grej då han blev skrämd strax innan första starten. Vi samlade dock ihop oss snabbt och resultatet blev 70,89% och en tredjeplacering! Det var riktigt kul när Tin ringde och sa "Jädrar, vilken ritt ni måste slagit till med" och jag fattade ingenting för jag hade inte hört resultatet än. Var så stolt över Bobbo, eller pärlan som jag numera kallar honom.

I andra klassen blev han trött och det som vi jobbat mest med under året, styrka och formen (vill gärna "vika" halsen och knäppa av) blev till våran nackdel då orken helt enkelt tog slut. 59,21% blev resultatet i LAn.

På vägen hem hamnade vi mitt i Classic Car Week i Rättvik. (Om någon inte känner till det är det galet mycket veteransbilsälskare, plus deras kära veteranbilar, samlade på en väldigt liten yta). Tack vare fina tips på olika vägval kom vi dock, till slut, hem.


Fyra tävlingar kvar att redovisa. Orkar ni med? ;)


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0