Blandat

Blandat resultat på ridpassen: några riktigt bra och några mindre bra dressyrpass har avverkats med Wadesch den senaste tiden. Måste ändå säga att det positiva med de mindre bra passen är att jag i slutet på varje pass har varit nöjd och tyckt att jag fått igenom det jag velat. Hade även ett riktigt roligt pass häromdagen efter ett par dagars vila då W verkligen var med på noterna! Dagen efter var det lite mer sisådär men kan ju helt enkelt vara så att det "braiga" passet satt sig i kroppen...

Blandat passar även bra in på dagens ridtur som avverkades ute i mörker, snålblåst och duggregn! Som tur är fick vi trevligt sällskap med oss ut och rutinerade Jolly försäkrade Wadesch om att det inte fanns några spöken efter vägarna. Något som W faktiskt trodde på! Nästan i alla fall... Är glad att vi tog oss ut, har otroligt svårt att sitta i ett ridhus för många dagar i rad, detta trots att dressyrarbetet egentligen är det roligaste som finns! Men jag tror stenhårt på att hästar (och ryttare) behöver variation både vad gäller träning, miljö och underlag!

Blandat är det också på hästfronten för mig ibland! Det är inte bara ridning av Wadesch som gäller (även om detta är huvudsysselsättningen medan resten går i perioder och kan ske mer sporadiskt). Ibland är det någon lektion, ibland är det ridning av någon annan häst och ibland (inte ofta men det har hänt) så får jag agera dressyrdomare. I söndags var det sistnämnda fallet då jag agerade domare när Orsa Ridklubb skulle kora sina klubbmästare i dressyr! Roligt uppdrag med duktiga ryttare och hästar! Det är inte lätt att döma ska jag säga men jag hoppas att ryttarna känner sig nöjda med både sin och min insats!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej ! Hur får man till en samlad gallop ?

2011-11-03 @ 22:08:36
Postat av: vicky

Mia var mycket nöjd!

2011-11-03 @ 22:20:18
Postat av: Jessica

Anonym: Ska ta upp det i ett inlägg längre fram! Håll utkik! =)



Vicky: Kul!! =)

2011-11-14 @ 22:23:35

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0