Tävling på G!

Nu har det varit lite dåligt med uppdatering här men det kan bero på att det även har varit lite ont om ridtillfällen... Tror dock att det under de närmsta veckorna kan bli några fler, om två helger ska nämligen jag och W tävla så lär ju träna några gånger innan dess!

Igår blev det i vilket fall ett dressyrpass på utebanan. När jag inte ridit på ett tag tar det alltid en liten stund innan vi "finner" varandra så att vi kan fortsätta där vi var senast. Men det positiva när jag inte ridit på ett tag är att jag blir noggrannare med både sits och annat (W är säkerligen inte så trött på mig och mitt dressyrande heller, hihi) så mot slutet av passet igår var jag riktigt nöjd! Jag blir ju också lite extra glad av att sitta uppe på hennes rygg igen, trivs otroligt bra där! 

Inne på banan var det ett hörn som hon blev väldigt spänd inför varje gång vi passerade (utom på slutet då hon var helt med mig). När jag var klar med passet och lämnade banan fick jag dock reda på anledningen varför hon varit spänd. I hörnet av ridbanan kommer nämligen en stig fram ur skogen och igår kom en mountainbikecyklist farande där i full fart!! W tog det dock ganska bra, tvärvände och stack iväg ett par steg men inte mer än så... Antar dock att det kommit både ett och annat farande från den där stigen, kan gissa att det var därför hon spände till just där inne på banan. Får väl se hur hon hanterar en tävlingsbana men hoppas att hon är med mig så att hon inte behöver bry sig så mycket om allt annat runt omkring! Det återstår dock att se...

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul! E d gagnef?

2011-06-19 @ 22:57:16
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Maria

Vi sparar oss till hösten, kämpar med att få till ryggningar så vi kan starta LA. Lycka till!!!!

2011-06-20 @ 09:16:19
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Marit

Kul! Har oxå funderat på Gagnef men har lite dåligt med hästskötare då mamma har 11 hundvalpar hemma och pappar jobbar. Dessutom är det dags att slå hö bara det blir väder... Får nog lägga pengarna på träning och satsa på att tävla desto mer på hemmatävlingarna i augusti + ngr fler tävlingar i höst förhoppningsvis när det lugnat ner sig lite. Kram

2011-06-20 @ 12:30:11
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Emma

Roligt med tävling! :)

Ska se om jag & Ticki kanske vågar oss på någon likten lokal tävling i höst.



Kram

2011-06-22 @ 18:59:05
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0