Ridtur på Mirre!

Nu är vi hemma igen! Kom visserligen redan vid lunch i söndags... =) Att flyga till Ängelholm och sedan bli hämtad vid flygplatsen av pappa var toppen, nu känns det som att vi aldrig mer vill bila den långa vägen ner igen! Tyvärr går det endast flyg under vinterhalvåret, det är väl tänkt för resenärer till Sälenfjällen. Men när det funkar, då ska vi flyga!

Tack för era tips på ridsportbutiker, tyvärr tog vi oss aldrig till någon... =/ Får bli en tur till Borlänge och Aubiose någon dag istället, någon som vill hänga på kanske?

Har hunnit med ett ridpass sedan jag kom hem och det var på kära Mirre! Bytte en ridtur mot barnvaktande! =) Började med att rida fram efter en snöbelagd väg, solen sken och snön hängde från träden, så mysigt! Sedan red jag in i paddocken där den packade snön faktiskt bjöd på riktigt fint underlag! Det kändes väldigt hemma uppe på Mirres rygg måste jag säga, även om jag faktiskt nästan glömt hur stor han är! Jag tyckte att han var sig lik, har dock tappat en del muskler vilket kändes i vissa lägen då han inte orkade riktigt. Tog det ganska lugnt med honom men fick en fin känsla! Älskar att rida den hästen! Kommer troligtvis att bli fler pass framöver vilket jag ser fram emot!


Tyra fick också prova på att sitta på stora hästen, det var poppis!!

Idag var tanken att rida Wadesch. Sa ja till ett träningspass för Nina Jansson (hon och Göran var mina "hemmatränare" under tiden med Mirre) i morgon. Maria kunde inte ta sin plats så jag hoppade in i sista stund. Tyvärr så har jag varit dyngförkyld idag så fick lov att ställa in dagens ridtur. Surt, men som tur är skulle W´s matte motionera henne en sväng. Får hoppas att jag och W ändå hittar varandra i morgon på träningen så att vi får ut någonting av det hela... Gillar att ha känt på henne innan en träning men det går säkert bra ändå, hon brukar kännas fin när Tin har ridit henne! Hoppas också att jag är piggare i morgon, håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0