Ninaträning

Idag var jag och Wadesch med på Ninaträning. Skulle ha ridit med en till (Rosie på Mirre) som dock inte kunde komma så vi fick hela Nina för oss själva! Lyx för oss men samtidigt synd för dem som tyvärr inte kunde vara med... 

Jobbade med grunderna detta pass. Ack så viktiga dessa grunder är men vad lätt det kan bli att man slarvar! Fick rida mycket framåt (ska nog erkänna att jag mesridit lite innan), tänka mycket på sitsen och jag tycker att det gav riktigt bra utdelning! Wadesch kändes riktigt fin mot slutet! Det här med sitsen alltså, hur kan vissa saker som man vet precis hur Nina menar vara så svåra att utföra? Exempelvis: att flytta in hästen med hjälp av det yttre sittbenet kändes ett tag som en omöjlighet men då jag väl fick rätt känsla blev det plötsligt till en självklarhet! Jag fick även känna på att mina magmuskler behöver mer träning, kompenserade med att klämma mig fast i sadeln - inte bra! Hellre studsa än klämma! Men fick i vilket fall ett "bra ridet" på slutet när vi pratade om passet som helhet så något rätt gjorde jag kanske. Ägarinnan Tin som också var på plats lät även hon nöjd och då är jag glad! (Tack att du kom gumman och för att jag får rida på din fina häst!)

Måste även säga att jag tycker att det har varit väldigt nyttigt att ha ridit för flera olika tränare på Wadesch. De har fokuserat på lite olika saker men i grund och botten har de ändå varit inne på samma linje. Idag kändes det verkligen som att allt som dessa tre (Annica, Göran och Nina) sagt föll på plats! Ser det inte som något negativt att ha flera tränare (så länge de är duktiga och vet vad de håller på med), snarare kan vissa saker bli tydligare och varje tränare har även ofta en viss styrka och när man väver ihop allt blir helheten bra! Kan väl också erkänna att det känns lite extra kul att samtliga av de tränare som jag ridit för har sagt att de gillar hästen och att de tror att det kommer att bli bra det här! Jättekul!

Dressyr är verkligen toppen! Så svårt men så underbart när man får någon till pusselbit på plats - fullärd lär man dock aldrig bli!

Eftersom jag som vanligt inte har några ridbilder att bjuda på bjuder jag på ännu en på min lilla tjej som går från klarhet till klarhet... Här läsandes "Häst & Ryttare"... =)



Kommentarer
Postat av: Maria

Tyra ser mkt koncentrerad ut:) kul att träningen gick bra!

2011-02-09 @ 23:00:09

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0