Härliga vinter!

Idag var det uteritt i det vita snölandskapet som stod på schemat! Lite lätt frusen satt jag på Wadesch när vi skrittade från gårdsplanen och styrde ut bland de snötyngda träden. Det tog dock inte lång stund innan jag blev varm i kläderna. W var riktigt laddad men när jag kortat tyglarna och började trava gick det mer uppåt än framåt då hon var beredd på att monster kunde hoppa fram vart som... Att hon hade vilodag igår och att vägen såg totalt annorlunda ut jämfört med förra uteritten (allt var ju vitt nu) kan såklart ha spelat viss roll gällande spändheten. Men jag är glad ändå! Jag höll mig varm, W rörde sig med schwung som heter duga och jag fick äntligen njuta av en härlig snögalopp!

Måste också berätta att fredagens dressyrpass, som jag skrev om sist, gick riktigt bra!! Började med att W kändes bra redan under framridningen. Sedan red jag in på medellinjen som jag följde men där jag krävde ställning åt båda hållen. Där någonstans sa det klick och resten av passet kändes super! Förvänd, byten, öppnor, skänkelvikningar, travökningar var några rörelser som vi tränade på och som gick riktigt bra! Härlig känsla när hästen ligger rätt och gör allt du ber om!

Nu ligger W på plus men det börjar ändå bli dags för lite vila. Kanske kommer åka bort nästa helg, blir det så kommer vilan börja då. Tar det beslutet till veckan. Har dock inte bestämt hur lång vilan ska bli, 1-2 veckor är planen, vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: vicky

vila?

2011-12-11 @ 21:35:17

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0