Avsittning

Igår blev det en ofrivillig avsittning. Nej, inte i betydelsen 'ramla av' utan i betydelsen 'sitta av på grund av att det inte gick att rida'. Anledningen till det var en Wadesch som var så spänd och på hugget att hon efter 25 minuter fortfarande knappt kunde gå efter en långsida där det stod några små hinder i form av sockerbitar och bommar... Vi tog oss förbi i passageaktig trav men när det blev galopp var det knappt vi tog oss förbi alls. Tokhäst! Märks dock att hon är i bra form då hon inte tål en extra vilodag! Luftig som attan i steget var hon också.

Visst hade jag kunnat haft som mål att rida tills det blev bra men igår fanns inte den där extra energin (från min sida) efter en lång dag så därför valde jag helt enkelt att hoppa av och ge upp! Jag får ta det idag istället men först ska jag ta bort hindren!

Wish me luck! ; )

(Visar en gammal suddig bild på en pigg W under ett longerpass.)


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0