Ändrade planer...

Hade ju tänkt åka bort till helgen och hade i samband med detta planer på att låta W få lite välförtjänt vila som skulle hålla i sig över julen. Nu blev det tyvärr ingenting av de resplanerna men snabbt som ögat planerade jag då in en del annat. Bland annat får W vänta med sin vila då jag anmält oss till Göranträning på lördag! Ska bli superkul! Den där vilan känns inte heller sådär väldigt välbehövlig, i vilket fall inte om ni frågar W, hon är pigg som bara den och i fin form! Igår under dressyrpasset var hon riktigt laddad. Tyckte dock att hon kändes väldigt fin, pigg på rätt sätt så att säga. Men när jag satt där och njöt som mest, avslappnad och nöjd, såg W helt plötsligt någonting väldigt farligt och tvärslängde sig och drog iväg. Något oförberedd på detta tvära kast kom jag något i obalans, någonting som W genast kände och drog då på lite extra! Jag satt på bakvalvet ett tag men lyckades få stopp och tog mig tillbaka i sadeln. Puh, det var nära ögat att det blev att tugga grus! Efter detta lilla mellanspel var W något spänd ett tag men efter en del galopparbete kändes hon åter mjuk, fin och arbetandes genom hela kroppen. Detta med vila är något som jag lätt får dåligt samvete över. Denna vecka blir det två vilodagar och som läget ser ut nu känns det som en för mycket. Men JAG hinner inte med utan att lägga in vilodagar så därför får det bli som det blir. Hade jag haft tid så att den räckte till allt och alla hade jag gärna ridit veckans alla dagar men det är tyvärr praktiskt omöjligt... Av samma anledning kommer det också att bli några vilodagar över jul, frågan är dock om det blir lika lång period som jag hade tänkt från början... Jaja, W känns ju riktigt fin hur som helst så det går nog ingen nöd på henne! (Angående träningsscheman och vilodagar. Jag ställde en fråga på Emelie Brolins blogg (http://blogg.agria.se/emeliebrolin/) angående detta och hon svarade i ett inlägg. Gå gärna in och se vad hon skrev till svar!) Vet inte riktigt vad som händer med blogg.se, skriver på datorn nu men kan inte länka eller lägga upp några bilder tyvärr. Får hoppas att fungerar längre fram, alltid lite roligare att ha bilder till inläggen! Nu, god natt! (Såg nu att radbrytningen inte heller fungerar...)

Kommentarer
Postat av: Anna S - Tävling i bloggen

Hej. Jag har en tävling i min blogg, vinn ristrumpor eller en buff. Var gärna med! :)

2011-12-15 @ 10:06:22
URL: http://missbelinda.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0