Hästresumé, del tre...

Ja, fortsätter då min lilla hästresumé med den tredje och sista (för tillfället) delen.

Efter Silvia har jag inte haft någon egen häst (nu var hon visserligen inte min i betydelsen att jag ägde henne men ni förstår hur jag menar). Däremot har jag hållit igång ridningen på andras hästar. De hästar som jag ridit mer eller mindre kontinuerligt är Helge, Rerra och Wadesch.

Helge är en häst med en tuff bakgrund, han har varit med om en operation och en efterföljande lång konvalesens. Vill ni veta mer om hans tuffa bakgrund finns länkar till hans historia i ett tidigare inlägg. Man kan väl säga att arbetet med honom var att börja från början helt enkelt. En häst med potential helt klart som jag hoppas på att få arbeta med igen. Tyvärr har han varit mer eller mindre skadad den sista tiden så jag hoppas verkligen att han kryar på sig snart!


f: -04, e: Highlight 847 - Caliban xx - Carnoustie xx.
Ägare: Susanna


Carrera B, Rerra även kallad, är en mycket duktig hopphäst. Jag började rida henne lite i somras (har även ridit henne en period då hon var 4 år) för att trimma henne på backen. Vi kom bra överens och träningen gick framåt. Tyvärr så blev även hon skadad och har haft en konvalecensperiod. Nu har jag dock börjat rida henne lite smått igen, kul! 


f: -04 e. Cardento ue. Jolly Jake (fullblod) Hoppdiplom som 3-åring, klass 1 gångarter.
Ägare: Tin

Den häst som jag rider mest regelbundet för tillfället är Wadesch. Även Wadesch är hopphäst men jag tror starkt på att hon även hade kunnat göra karriär som dressyrhäst. En häst som jag hade kunnat tänka mig att köpa själv (dock är hon inte till salu...). Känslig, lyhörd, framåt, rör sig trevligt i alla gångarter med stor utvecklingspotential!


f: -03 e. Sir Sinclair ue. Zeoliet. Hon är född i holland och fick diplom som 3-åring innan hon exp. till sverige.
Ägare: Tin (samma som Rerra)
(förhoppningsvis kommer jag att kunna visa bilder på henne "in action" inom kort, de är tagna men jag har dem ännu inte i min ägo...)

Fina hästar jag får rida va??? Jag är nöjd i vilket fall!!!

Kommentarer
Postat av: vicky

Tycker jag att du ska va! Med på krogen på lördag?

2010-12-09 @ 18:20:29
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Hi hi - det är riktig hopphästlook på den sista av pållarna :o) Men den gör du snabbt om till en superfin dressyrhäst :) Kramar

2010-12-14 @ 23:03:49
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Vicky: =) Hoppas att ni hade kul i lördags!



Aramis: Är på god väg! ; ) Den har fina kvalitéer så det blir nog bra! =) Kram

2010-12-14 @ 23:32:49

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0