Flytten...

Igår var det som sagt flytt till ridklubben som stod på schemat. I mina tankar så hade jag planerat allting ganska bra och tänkte att allt skulle gå smidigt. Men det gjorde det inte visade det sig...

Först fixade jag klart allting i stallet, hjälpte även en stallkompis med hennes hästar. Sedan tog jag in alla hästar, packade iordning all mat och alla grejer som skulle med. När allt var klart för avfärd var jag dock helt färdig! Jag hade mått dåligt dagen innan vilket gjorde att jag inte ätit nästan någon mat alls under dagen så energidepåerna var inte välfyllda om jag säger så. Men det enda som var kvar var lastningen och Regina brukar springa in själv i transporten!
 
Dock inte denna dagen... Jag hade packat den tomma spiltan i transporten med grejer och det såg Regina direkt och fattade att allt inte var som det brukade. Ensam var jag i stallet också. Men jag provade att lasta själv trots allt och fick till slut in henne i transporten, men hann aldrig på med bommen innan hon backade ut igen. Sen var det kört!

1,5 timme senare stod hon trots allt på transporten, detta efter att jag fått hjälp av en tjej i stallet som dykt upp samt av min sambo som innan han kom fick vara med om några arga telefonsamtal... Stackaren! Han var hur som helst jätteduktig och det var tack vare vårat samarbete som Regina till slut gav upp och gick in!

Shit, vad svårt det är att lasta när de väl bestämt sig för att inte gå in! En häst som det aldrig brukar vara något problem att lasta förvandlades till ett litet monster pga att hon bestämt sig att denna dagen skulle hon inte åka transport! Mitt tips till er: Var alltid minst två när ni lastar! Hade jag haft någon med mig från början så hade det aldrig blivit som det blev... Jag tänkte dock bara på att det aldrig har varit något problem tidigare. Tji fick jag!

Väl på ridklubben gick i alla fall allting väldigt bra. Regina verkade finna sig ganska väl till rätta i sin box direkt. Hon hade ätit upp all mat i morse när jag kom till stallet och hon hade druckit vatten. Hon verkar även fungera bra ihop med sina två nya hagkompisar. Dock så känner hon dem lite sen förr då den ena är Mirre som jag har haft i Bonäs och den andra är hennes helsyster som hon gått med tidigare. Så (peppar, peppar) verkar det fungera bra!


 
"Mina" två fina hästar står nu i samma hage!



To be continued...


Kommentarer
Postat av: Aramise

Jisses vilken osis :( Så tyyypiskt att de ska vara svårlastade när de alltid annars går upp! Hon kände säkert på sig att något skumt var på gång :) Jag har inte förstått det här med Regina och Mirre - du har ägt Mirre? Och nu är ni i samma stall. Och Regina är din? Eller? Ha ha, jag känner mig helt lost :) Hur är det att ha ridhus nu då :) Kram

2009-03-10 @ 20:49:03
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Natalja

Oj vilket äventyr!

Tur att det slutade lyckligt och att ni kommer att trivas på det nya stället!

2009-03-10 @ 21:46:28
URL: http://latin.bloggagratis.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0