Vatten på vintern...

En sak som är jobbigt med vintern är hur man ska göra med vatten till hästarna eftersom det fryser fort (från en dag till en annan). Finns det massor med snö ute så får ju hästarna iaf i sig lite vatten men jag ser gärna att de även har tillgång på riktigt vatten. Nu när det bara är is ute ser jag det dock som en nödvändighet att de får vatten ute då de inte har möjlighet att få i sig vatten på något annat sätt (än att möjligen slicka på isen men det ger ju inte så mycket). Speciellt viktigt blir det såklart om hästarna går ute hela dagen.

Om man står i ett stall med många hästar där man delar på passen så kan det vara lite svårt för den som har morgonpasset att köra ut vatten till samtliga hästar i dunkar. Det blir både för tidskrävande och för tungt... Jag försöker göra så att jag i alla fall fyller på vatten i "min" hage alla dagar som jag är i stallet dagtid. Är det plusgrader går det ju även att fylla på vatten dagen innan. Då har jag i alla fall gjort det som jag kan för min häst. Sen får man hoppas att alla andra tänker lika gällande deras hästar.

Det blir lite extra pyssel men när man märker hur glada hästarna blir så är det såklart värt det! Allt jobb jag gör i stallet gör jag med hästarnas bästa för ögonen!

Hur löser ni "vattenproblemet"? Några tips?? =)








Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0