Tillbaka från Paris!

Nu är jag hemma igen efter en härlig resa till Paris!

Vi kom hem natten mellan måndag och tisdag men jag kan säga att det redan hunnits med en hel del stallfix sen jag kom hem!

Dels var Regina i stallet igen när jag kom hem. Tyvärr så hann jag inte med någon ridtur igår vilket jag tänkt. Men hoppas att ridturen blir av idag istället! Tyvärr har hon inte blivit riden där hon har varit så det blir väl att börja om lite igen... Nu är hon i alla fall åtgärdad i munnen och allt hade gått jättebra och enligt tandläkaren (som för övrigt verkar jättebra) så var det bara att sätta igång att rida direkt. Sen ska hon tillbaka för återbesök under våren då sista steget i "åtgärdsprocessen" ska göras. 

Det blev även lite annat småfix i stallet i går. Nya matbuttar behövde inhandlas så jag åkte till Granngården. När jag väl var där så kom jag på att insläppet till hagen behövde fixas så jag köpte med lite sådana grejer också. Sen var det bara att börja laga när jag kom till stallet. Inte det lättaste när man är världens fryslort och det är ett par minus ute = kallt om fingrarna! Men det gick bra och det känns bra att det är fixat. Ibland undrar jag varför man skjuter saker framför sig när det är så lätt att fixa det på en gång?? Konstigt det där...

Idag blir det även en hel del hästar. Regina ska ridas och Silvia ska till ridhus och löshoppas. I morgon ska jag rida Mirre igen. Haha, det är lustigt det där. Nyss hade jag bara en häst att ta hand om, nu har jag två och lite till... =)

En liten tjuvkik på vad vi gjorde i Paris som hade med hästar att göra. Någon som kan gissa vad det var???



Kommentarer
Postat av: vicky

Jag får inte gissa eftersom jag vet....men fan va bra det gick i ridhuset idag!

2009-01-28 @ 20:50:08

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0