En härlig ridtur ute!


Idag har jag ridit Mirre igen och det var lika roligt som sist! Ridhuset var bokat så istället red jag ut en sväng runt travbanan som finns vid ridklubben. Det var lite pulssnö och runt -15 grader men det gjorde ingenting. Solen sken, jag fick låna ett par täckbyxor och Mirre var pigg och glad så det var perfekt att rida ute! Började med några varv runt travbanan där jag först värmde upp i skritt och trav. Sen när jag fattade galopp så drog han iväg lite med mig! Han är så stark! Eftersom det var en massa snö så red jag på framåt istället för att samla upp och efter ett tag så fick jag någorlunda ordning på det hela! =) Avslutade på en plogad väg runt paddocken där jag kunde jobba honom lite bättre och det kändes helt ok! Hade lite bättre koll på den samlade galoppen idag jämfört med förra gången så vi kanske så sakta börjar komma tillbaka! Det är en bit kvar men om några gånger så!

Det är så roligt att rida en häst som man känner utan och innan och som är så fin och duktig! Han kan ju nästan allt! Dock så känner jag hur mycket jag har saknat "riktig" ridning. Jag har haft pass med Regina där det har kännts riktigt bra och det har varit jätteroligt. Men hon är en sådan häst som behöver mycket jobb på bana istället för i skogen och det är där det har hakat upp sig för mig och henne eftersom jag inte har haft tiden att ta mig till en ridbana så ofta som jag borde...

Nu längtar jag till nästa ridpass!


Bilden är tagen under en ridtur i Bonässkogen förra vintern...

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0