Rida är roligt! ...och bra träning...

Nu har jag varit och ridit ett pass för första gången på länge. Måste erkänna att jag kände mig ganska ringrostig. Ska bli spännande att se om jag har träningsvärk i morgon.. Hästen som jag red var trevlig och bara man hittar alla knappar så kan han nog bli ännu trevligare. Idag kändes det som att jag fick kämpa ganska mycket för att få ihop honom, han var stor och lång och det såg säkerligen inte alltför vackert ut när jag red... Jag kände att jag inte riktigt orkade hålla ihop honom i alla lägen. Men det var jättekul att rida och jag kommer nog att rida honom igen. Måste ju se om jag hittar fler knappar och orkar mer nästa gång!

Fick även träffa min älskade Mirre igen, märkte att jag saknar honom. Jag är även så orolig för honom hela tiden när det inte är jag själv som håller i trådarna längre. Det blir väl kanske så när han fortfarande är så nära men att jag inte längre har "kontrollen".. Han är ju min lilla älskling! Jag är ett riktigt kontrollfreak när det gäller "mina" hästar så det är väl någonting som jag måste lära mig, att jag inte kan ha kontrollen jämt och att andra faktiskt kan göra det lika bra!

Nu blev jag hur som helst peppad att rida mer så framöver hoppas jag på att det blir mer ridning i mitt liv igen!

Kommentarer
Postat av: susanna

Nej överskottsenergi är det inte. Det syns. Hade önskat att det var det för då hade jag åtminstone vetat vad det var.



Kul att du börjat rida "igen". Du måste ju hålla igång så du är redo för Helge i slutet av februari =P

2009-01-05 @ 21:01:07
URL: http://sannaaah.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0