I love horses!

Nej, nu har ni fått kolla på bilderna av mig och Regina länge nog, dags för uppdatering!! ; )

Jag kommer ihåg när jag var yngre och gick på mellanstadiet. Då var mina anteckningsböcker fullklottrade med I love horses, Florran, Sweety boy och säkert även andra hästnamn. Haha, jag hade lätt kunnat skriva I love horses på mina anteckningsböcker än i dag! För jag gör verkligen det - älskar hästar! 

Visst har jag dagar när jag hellre hade stannat kvar i sängen istället för att åka till stallet en tidig morgon. Eller perioder när jag inte tycker att det är sådär superkul att spendera massvis med timmar på träning, mockning och gud vet allt som tiden går åt till när man är i stallet. Men jag vet också att jag aldrig hade klarat mig utan hästar, jag tror helt ärligt att jag kommer att hålla på med hästar i hela mitt liv.

Den här helgen har bestått av en hel del hästar. Dels har jag såklart varit i Bonäs och tagit hand om Silvia. Jag har även varit uppe på ridklubben och kollat lite på träningarna för Nina. Idag red jag även hästen som jag berättade om att jag ridit tidigare, Rekyl, igen. Det kändes betydligt bättre i dag! Jag kommer absolut ha träningsvärk i morgon och visst hade vi stunder under ridpasset när vi inte var riktigt överens. Men på det stora hela så var han riktigt duktig och det kändes att han gått framåt sen förra ridpasset. Det märktes att matte hade gjort sin hemläxa! Och det är ju det som är så kul med hästar och ridning! Om du lägger ner tid och energi på att träna dig och din häst så får du tillbaka det genom en trevligare och gladare häst! Man lär sig något under varje träningspass! Självklart så får du och din häst även styrka och smidighet om du tränar regelbundet. 
 
Jag hade tänkt lägga ut en bild här från ridpasset idag men jag hade så dålig sits på den bilden så den kan jag inte visa! Men det var bra att jag fick se det för nu ska jag tänka på det till nästa ridpass! =)

I love horses! =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Så sant, så sant - hårt arbete lönar sig!

2009-01-11 @ 20:32:27
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Tin

Rekyl? Berätta, vad är det för kille?

2009-01-12 @ 13:09:28
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0