Vad händer nu?

Bara för att Regina har åkt betyder inte det att jag är hästlös. Jag har Silvia att ta hand om! Någon ridning på henne för min del kommer det dock inte bli i höst. Känns som en onödig risk att sitta på en oinriden tvååring när man är gravid. Men kanske att jag lyckas slänga upp någon annan testpilot på henne?! Vore bra om hon iaf blivit sutten/skrittad på innan vintern. Annars blir det arbete från backen med henne nu framöver. Tänkte tömköra och longera henne lite så att hon lär sig vad det handlar om. Sen blir det säkert lite promenader och allmänt pyssel med henne!! Några vändor till ridhuset för löshoppning kommer det säkert också att bli.

Dagens plan för henne blir dock endast lite pyssel i stallgången. Nu är det dags för  hennes lååånga man att bli kort har jag bestämt! Har låtit den vara lång eftersom hon är en unghäst och för att hon ska få se ut som en! Men jag är en riktig frisyrnörd vad det gäller hästmanar - välryckta manar ska det helst vara! (Något som Helena har fått erfara då Mirres man plötsligt var ryckt en dag när hon kom till stallet!) =)  Visar såklart bilder på hur det blev sen!

Annars så brukar jag aldrig ha brist på hästar att rida, det är alltid någon som vill ha min hjälp!! Dock så är planen att jag ska trappa ner lite på ridningen. Kanske rida Mirre ibland och eventuellt någon tillridningshäst då och då (kommer dock hålla mig till de jag vet är lugna och snälla!).


Fina Silvia med sin långa man (som nu är ännu längre!).



Mirre och jag på någon tävling som jag har för mig gick åt skogen! =)

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Snygga var ni iallafall måste jag säga ;)

Kram A

2009-08-20 @ 20:06:10
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Jessica!

Ja, det blir ridgymnasium för min del. Jag kom in på Strömsholm så jag flyttar nu på måndag. Nej, vi köpte aldrig unghästen då jag upptäckte brister osv. Men jag håller fortfarande på att leta och dom på Strömsholm kommer att hjälpa mig! :)

Hoppas det är bra med dig!

Kram Maria

2009-08-20 @ 21:15:33
URL: http://marrajjaa.blogg.se/
Postat av: Aramis

Han är verkligen en riktig läckerbit den där Mirre! Snyggt ekipage! Hi hi - så du menar alltså att du inte vill låna någon av mina två testosteronstinna dynamitgossar :-P Ha ha! Kram kram, ps. fin Silvia blev!

2009-08-20 @ 22:21:05
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Anna: Tackar, tackar! =) Kram



Maria: Vad kul att du kom in!! Hoppas att du hittar en bra häst och att det går bra på skolan nu!! =) Kram



Aramis: Tackar! =) Hehe, dina kusar hade nog stått på "tveksammaattridaomduärgravid-listan"! ; ) Kram kram

2009-08-26 @ 21:53:57

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0