Unghästträning

Vad glad jag är över Silvia idag!! Hon har skött sig strålande! I och för sig så har hon hitintills skött sig bra mest hela tiden, men ändå...

Jag hade utsläpp i stallet i morse och släppte då ut alla hästar utom Silvia eftersom jag hade tänkt pyssla med henne lite. Hon blev alltså ensam i stallet. Hon har varit ensam i stallet tidigare men då har hon fått kommit in från hagen, nu fick hon stå kvar medan de andra gick iväg ut.Trots detta stod hon och åt sitt hö och var hur lugn som helst! Det var först när jag försvann in i foderkammaren efter lite pyssel i stallet som hon blev något orolig och stötte lite mot dörren men det var inga stora reaktioner.

Sedan gjorde jag iordning henne i stallgången; borstade, lyfte hovar, sadlade och tränsade - inga problem! Tog en promenad efter en grusväg där jag stannade och spände sadelgjorden lite - inte en reaktion. Började sedan jogga med henne (hon har aldrig sprungit med sadel på förut) men inte en reaktion mer än att hon spetsade öronen och snällt joggade på bredvid mig, i min takt. Hon brydde sig inte ett dugg om stigbyglarna som visserligen var uppdragna men som slog mot sadeln. Hon travade på fint, hon har lite luft under sig när hon travar och bra takt, så det ska verkligen bli spännande att se hur hon kommer att utvecklas senare under ryttare! Jag travade dock inte på lika fint, blev andfådd som bara den! =)

Har med andra ord haft en härlig morgon i stallet! Glömde dock att ta några bilder... Bjuder på en naturbild istället! =)



Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken cool tjej hon verkar vara lilla Silvia! :)



Kram

2009-08-29 @ 15:18:36
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0