Glad, gladare, Regina/jag... =)

I förrgår hade Regina vilodag vilket resulterade i att hon såg ut såhär när det var dags för ridtur igår:



Väldigt pigg och vaken blick!! Tycker att hon har sådana vackra ögon Regina!

Gjorde iordning henne för en runda i skogen. Det blev till och med lindade ben! Dressyrigt värre! Det som "sabbade" hennes dressyrlook var dock "hopphuvan" som kom på men ack så bra den är!


Reginas pigga intryck visade sig stämma väl överens med hur hon var i skogen! Väldigt pigg och vaken! Hon var dock riktigt trevlig att rida och jobbade på väldigt fint i traven. Blev också en hel del galopp efter sandvägarna och även där jobbade hon ganska bra, dock så blev den stundtals något "hastig", men ändå överlag helt ok. Det var ganska varmt ute igår (trots att vi red på kvällen) och Regina var ganska svettig när vi kom tillbaka till stallet. Därför tänkte jag att hon skulle få en lite lugnare runda idag. Såg ut på Regina som att hon också ville det, hon såg inte lika pigg ut idag:

 

Det roliga med Regina är att även om hon ser så här trött ut innan ridtur och även om hon känns lite trött i början av ett ridpass så har hon gömda energidepåer som hon tar till så fort man kortar tyglarna. Om hon är överpigg så kan det vara en nackdel då hon får svårt att "spänna av" men mer och mer börjar jag se det som en fördel! När jag kortar tyglarna spetsar hon öronen och man riktigt känner i hela kroppen att hon frågar: "matte, kan jag få trava nu?". Nu när hon känns så positiv, glad och samarbetsvillig så måste jag nog bara plussa för hennes energi! Hon får även rejält tryck i steget när hon känns sådär energiladdad och jag känner att hon nog inte har visat hela sitt register än. Det känns att det finns mer att ta av!

Dagens runda blev en skritt och travrunda och hon kändes helt ok!

Efter gårdagens ridtur så blev jag upphämtad av min sambo i båt. Tog ett snabbt dopp innan jag satte mig i båten! Var en sådan härlig kväll och vi fick en hel del fisk som våra katter blev väldigt glada av när vi kom hem igen. Måste bara säga att ibland är livet verkligen underbart!



Kommentarer
Postat av: Natalja

Hon är såååå söt, Regina.

Va roligt att hon är så GLAD!!



Härlig sjö, jag blir nästan badsugen, hi hi (trots att jag är en äkta badkruka)



kram kram

2009-08-09 @ 22:31:52
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Anna Nämd

Snyggt nagellack! Ser härligt ut!

/ Anna

2009-08-09 @ 22:32:12
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Emma

Åhh, vad härligt!

Vad roligt att Regina är så pigg & glad. Hoppas att hon får en bra ny matte eller husse sen.



Kram kram

2009-08-10 @ 09:47:56
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: ylle

Så fin hon är, Regina. Och ja, vilka vackra ögon!!! Du verkar ha haft en toppendag!!!

2009-08-11 @ 06:39:40
URL: http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Natalja: Ja, visst är hon! Hon är så härlig när hon är glad, då blir jag glad! Siljan är en finfin sjö, dock var det något kallt i vatnnet! =) Kram



Anna: Haha, rosa återkommer lite då och då här!



Emma: Ja, hon känns så härlig när hon är sådär! Hoppas också på att allt löser sig med henne så bra det bara kan! Kram



Ylle: Det var verkligen en toppendag! =) Ja, visst är hon fin! Kul att du håller med mig om ögonen! =)

2009-08-11 @ 11:42:10

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0