Nu har Regina flyttat...

Nu blir det inga fler uppdateringar om mina ridturer med Regina. Hon åkte nämligen iväg till ett nytt hem igår kväll. Det känns jättekonstigt idag att veta att hon inte längre står i stallet i Bonäs. Det kändes sorgligt igår när hon åkte, jag blir alltid så fäst vid de hästar som jag tar hand om och Regina var inget undantag. Hon är även en så härlig och speciell häst så det kommer att bli ett stort tomrum efter henne! Dock så känns det även bra. Magkänslan säger att hon kommer att få det väldigt bra i sitt nya hem och att hon kommer att få den bästa omvårdnaden hon kan få!! Och jag har lite hjälp från magtrakten så den känslan litar jag på! ; ) Det blir även mindre jobb och tid för mig att lägga ner framöver vilket var något jag önskade nu när tillökning är på G. Så det blir nog bra, även om jag såklart kommer att sakna henne! Har dock blivit lovad att jag får hälsa på henne när jag vill i hennes nya hem vilket känns jättebra! Så snart måste jag planera en helg som jag kan åka neröver! Ägaren är även fortfarande samma person så vem vet, kanske hon kommer "hem" till Bonäs igen någon gång i framtiden!



Foto: Stina Ahlenius

Kommentarer
Postat av: Bitte

Men vad härligt att det löste sig på bästa sätt och att det ändå är samma ägare. Då (som du skrev) kanske hon kommer till Bonäs igen. Men känns ändå så otroligt tungt. Hoppas verkligen på det bästa nu för både dig, Silvia och Regina. Ge henne en massa morötter och äpplen från mig när ni ses igen. ;)

2009-08-19 @ 16:01:19
Postat av: Aramis

Åhh - förstår verkligen att det känns, men så bra att du har rätt känsla i magen! Tror säkert hon får det kanonbra på sitt nya ställe! Vad händer nu framöver på hästfronten? Kram kram :)

2009-08-19 @ 16:10:52
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Åhh...

Førstår att det kænns tomt... Men snart har du ju fullt upp med annat ;) Ska bli kul att se vad det blir av Silvia sen också. Det blir nog en riktig stjærna utav den bruden tror jag :)



Kram kram

2009-08-19 @ 16:51:33
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Marit

Tack för grattis!

Tråkigt att ni måste skiljas redan...men bra att hon får ett bra hem och som du skriver du kanske får rida henne i farmtiden igen... Skönt att du får lite mer tid till dig själv nu i höst! Ska du plugga en termin till?

2009-08-19 @ 18:32:03
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Therese

Hej!

Alltid tråkigt med avsked....Kan lova att du om några månader kommer ha fullt upp:)) Den lille tar en hel del tid och energi:))



Går de bra med graviditeten? Har hört av ki att du sluppit illa mående och sånt...Skönt!!

Känner du av foglossning?



Kan tänka mig att de börjat sparkas en hel del där inne oxå!!



KRAM

2009-08-20 @ 09:24:27
URL: http://tessie80.blogg.se/
Postat av: Jessica

Bitte: Tack att du hoppas på det bästa för oss! Hehe, kommer nog att ladda upp rejält med godsaker när det blir dags att hälsa på henne! =)



Aramis: Ja, jag tror verkligen att hon kommer att få det riktigt bra i sitt nya hem med en familj som verkligen bryr sig om henne! Har skrivit ett inlägg nu om mina framtida hästplaner! =) Kram



Emma: Det ska verkligen bli spännande med Silvia! Ibland glimmar hon till och man kan skymta riktiga talanger där! Utstrålning och good looks har hon iaf! Sen är det mkt som ska stämma men än så länge har allt gått enligt planerna och hon har verkligen varit en ängel att hålla på med! =) Kram



Marit: Ja, det känns lite tomt nu... Men det blir en termin till i skolan (den sista, hoppas verkligen att jag hinner klart!) så tiden kommer nog att gå åt så det var nog ändå för det bästa. Dessutom kommer jag lägga lite mer tid på Silvia så det blir nog bra! Kram



Therese: Du får svaret på din blogg! ; )

2009-08-20 @ 15:11:05

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0