Mer unghästträning!

Idag hade jag en medhjälpare med mig (tack snälla Therese!) så idag blev det äntligen lite tömkörning med Silvia!! Som vanligt var hon hur snäll som helst! Dock så förstod hon inte riktigt vad som menades i början men efter att vi tränat på lite stopp/igångsättningar och lite svängar så började hon bli med på noterna! Ska göra om det snart igen så får vi se om hon kommer ihåg vad hon lärt sig idag! Passet avslutades med lite"hängning" på henne, först stod hon blickstilla, fattade nog inte vad som hände, men sen hoppade hon iväg lite. Gjorde om det några gånger och det gick skapligt. Får fortsätta att träna på så blir det nog bra snart!!

Måste även fråga er om det finns fler därute som har/har haft tvååringar?? Vore jättekul om ni lämnade en kommentar och berättade lite om hur ni tränar/tränade era tvååringar! Att dela erfarenheter kan vara lärorikt!!

Mirre och Silvia!


Kommentarer
Postat av: vicky

Har också hängt men har ingen snäll medhjälpare så jag gjorde det själv i boxen!(väldigt lämpligt!) Men hon stog stilla!

2009-08-30 @ 20:30:58
Postat av: Natalja

Vet inte om jag vågar skriva vad jag gjorde med Latin när han var två : o

Han var löshoppad och tömkörd regelbundet sen han var ett år. Hösten efter han fyllt två tog jag hem honom från hingstbetet och hade med honom som handhäst när jag red Max. Sen satte jag upp min lillebror, 6 år och var ute och gick med honom. Latin var supersnäll och Lillebror tyckte det var jättekul.

(Näää, jag hade INTE gjort så idag ; )



kram kram

2009-08-31 @ 00:03:45
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Aramis

Åhhh så superspännande sätta igång och arbeta med henne! Jag har haft ett par tvååringar och de har jag arbetat med precis som du gör - arbete från marken etc. Däremot minns jag att jag började hänga först på senhösten/tidig vinter när de var i slutet på sitt andra år. Det här är 10 år sedan och då red man in hästarna något senare än idag. Men att hänga någon gång då och då är naturligtvis jättenyttigt för henne! Snart är det dags att börja longera med sadel :o) Brukar alltid vara roligt :) Handhäst är väl inte fel heller! Kram kram och lycka till!

2009-08-31 @ 21:48:42
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Fin bild på Mirre och Silvia!

Kram

2009-09-01 @ 10:59:12
URL: http://stickis.blogg.se/
Postat av: Emma

Hihi... Stor & liten fux :) Fin bild på två fina pållar!



Kram

2009-09-01 @ 19:36:44
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vicky: Du får säga till om du vill ha hjälp någon dag så kommer jag till undsättning! =) Men kul att det gick bra!



Natalja: Handhäst lät ju bra! Slänga upp lillebror, hmmm... =) Men tur att han var snäll!! =) kram



Aramis: Det känns verkligen jättekul! Ska bli en spännande höst! Tänker inte ha någon brådska med "hängningen" men jag tänkte att det kan vara bra att börja lite smått! =) Kram



Sara och Emma: Tack, ska delge fotografen (ägaren) berömmet! =) Hehe, visst är de lite lika varandra (förutom storleken då)?? Iaf färg, teckenmässigt!

2009-09-02 @ 09:50:23
Postat av: MondayGirl

Sv: Ja prova Java, den är jättegod.



Roligt att det går bra med Silvia, jag hoppas det går bra med magen också =)



KRAM

2009-09-11 @ 11:41:46
URL: http://mondaygirl.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0