Senaste dagarna...

Just nu längtar jag till på tisdag då det blir ännu en träning för mig och Regina, behöver fler råd och mer hjälp! Denna gång blir det Nina som får komma med goda råd. Hon har aldrig sett Regina tidigare och hon brukar se realistiskt på saker och ting så det ska bli spännande att höra vad hon säger.

I går blev det i alla fall ett tömkörningspass. Det gick ganska bra. Regina låg på lite väl mycket men jag tyckte ändå att hon jobbade på ganska bra.

Idag skrittade vi ut en sväng efter en asfaltsväg. Försökte jobba henne lite i skritten på hemvägen och avslutade med en stund i skritt på ridbanan. Försökte verkligen tänka på min sits idag och jag märkte att sadeln verkligen inte jobbar för att min sits ska bli bättre. Det är snarare så att när jag sitter som jag ska (fick även hjälp att kolla så jag slapp att enbart gå på egen känsla) så känns det mer som att sadeln jobbar emot en bra sits. Det var inte så bra men jag får helt enkelt kämpa på med att verkligen tänka mer på sitsen och hoppas att det räcker... Regina kändes iaf ganska avspänd mot slutet.

Det har även varit en hel del annat stallpyssel de senaste dagarna. Var i Bonäs igår. Red även hopphästen igen. Försökte även att snygga till Reginas man igår. Det funkar inte så bra att rycka den för hand så det fick bli ryckning med trimkniv, inte det optimala på en tjock man, men, men... Haha, knäppte kort före och efter men det syns inte så stor skillnad. 

Före:

Efter:

Haha, beviset på att några få strån faktiskt lämnat manen:


Det finns en del att önska vad gäller muskelsättningen men jag säger som jag brukar: Det kommer väl! =) Det är i alla fall många som har kommenterat att hon ser så fin ut i kroppen för övrigt och det är ju kul! Dock så önskar jag mer muskler även där, speciellt ryggen behöver muskla sig mer...

Det är ju skärtorsdag idag så jag vill önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!!

Unna er mycket påskgodis nu! Regina fick morötter som påskgodis men själv tänkte jag hugga in på det här ägget:


Kommentarer
Postat av: Marit

Glad påsk!!!



Blir nog bra med Ninaträning för er! Spännande att höra hur det går! Är säkert sadeln som du säger med sitsen, men det är inte skoj när man får sämre sits. Har ju jag oxå fått nu med all unghästridning och dåliga sadlar men nu hoppas jag på bättring, huvudsaken man blir påmind och det kan jag lova Nina har blivit grym på! Mina rygghästar har varit lite olika men svåra att få ihop rätt på tygeln särskilt i skritten + istadiga och att det emellanåt gått riktigt bra och sedan tillbaka från start igen. Låter som om det är värt att kolla i alla fall hos en riktigt duktig hästveterinär. Hoppas det löser sig i alla fall! Kram kram

2009-04-09 @ 16:15:33
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Maria

Jag har inte märkt nåt med Silvia förutom att hon förföljer mig i hagen när jag ska hämta Reggie för att få morötter:). Jag har inte fått svar om det finns någon plats för Nina på tisdag än så vi får se- jag måste rida sista tiden oxå om det ska funka. Höll på att dratta i backen i dag och än värre Albin med - Reggie fick spel(mot Kråkberg så klart) så Brijann och Reggie stack & så fort jag försökte stanna henne så försökte hon bocka av mig:(. Till slut stannade de vid Quaz, Emma & Marianne- så det var livat i Bonässkogen idag!

GLAD PÅSK!!

2009-04-09 @ 20:40:57
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Aramis

Åhh det där ägget såg minsann inte dumt ut :) Gott att kalasa på nu till påsk :) Hoppas att träningen går fint på tisdag. Min träning ställde jag in, förlåt - glömde skriva i bloggen - men tack för lycka till ändå - ska också träna på tisdag :) Så fiiin manen blev :) Kram kram

2009-04-10 @ 02:04:16
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Natalja

Ha en riktig Glad Påsk å njut av godis och ledighet. Tycker manen blev jättefin, å vänta du ska du se att musklerna kommer!!



Kram kram



Natalja //

http://latin.bloggagratis.se/

2009-04-10 @ 09:13:39
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Susanna

Hej! Ja det låter bra. Ska bara se så jag har nån som hjälper mig lasta och så. Hör av mig på söndag om det blir ändrade planer =)

2009-04-10 @ 21:58:09
URL: http://sannaaah.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0