Hästens själ...

Jag har en bok i min bokylla som jag knappt har öppnat tidigare (fråga mig inte varför). Jag har haft den i många år men idag började jag helt apropå att bläddra i den...

Boken heter Hästens själ - Från första mötet till vänner för livet och är skriven av Klaus Ferdinand Hempfling.


Något som jag fastnade för i boken var att där finns beskrivet 26 olika karaktärstyper på hästar. De hade namn som Enhörningen, Urhästen, Tjockisen, Dansören, Kungen, Hårdingen, Pegasus osv... -Hmm, lite flummigt, tänkte jag men blev ändå nyfiken på att kolla in vilken typ som passade bäst in på Regina.


När jag kom fram till den 22:a typen, Segraren, så hittade jag den typ som jag tror passar bäst in på Regina! Saker som: "Man får vara försiktig, den här hästen är lättstressad" eller "eftersom en sådan personlighet brukar vara väldigt känslig, får man aldrig själv bete sig okänsligt eller frestas ta  till maktspråk. Sådant leder nämligen omedelbart till motsatsen till vad man hade tänkt sig" tyckte jag stämde in ganska bra på Regina! (det handlade då om ridning) Många andra karaktärsdrag stämde också väldigt bra in även om vissa kanske endast kändes rätt till viss del. Men överlag så stämde mycket och det var roligt att läsa om Reginas "typ" och även de andra olika typerna förstås!  

Kommentarer
Postat av: Kim

Tramsbok.

2009-04-26 @ 16:44:51

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0