Jaha, då var vi här igen...

Ja ni, idag vet jag egentligen inte vad jag ska skriva om dagens pass. Borde nog inte skriva något alls... Jag blir så less att det med jämna mellanrum bara måste komma sådana här pass som slår ner min entusiasm. Jag försöker hela tiden vara positiv och se på det som är bra men med sådana här bakslag hela tiden så får vi se hur länge jag orkar hålla på. Det som jag tycker är jobbigast är att min egen ridning blivit så dålig! När jag rider Regina så får jag dels sämre sits dels så kommer jag aldrig till ridning!

Äh, ska inte gräva ner mig för det här. Stunder under passet kändes ju faktiskt ok. Men jag börjar bli lite trött på att hela tiden få lov att vara nöjd med några steg här och några steg där. Ge mig ett helt ridpass där jag får känna wow!! I morgon blir det i alla fall ett tömkörningspass och det brukar gå bättre... Jag kanske är för otålig också, vem vet?

Muntrar upp inlägget med en "dagens outfit" istället! =) Så här brukar jag se ut i stallet! Ridbyxor, v-ringad tröja, piké och ridstrumpor. Jackan är sponsrad men inte till förmån för "dressyrhästen" utan till travhästen. Han tjänar lite pengar i alla fall och syns i offentligheten... =)

 


Haha, fick bara lov att ta en bild på mina naglar också! I modebloggarna där det är vanligt med "dagens outfit" så visar de ofta senaste färgen på nagellack eller sina nyfixade acrylnaglar också. Men är man stalltjej så är man stalltjej! Haha! Inga välmanikyrerade naglar här inte!


Kommentarer
Postat av: Aramis

Uuuuhhh blir så ledsen av ditt inlägg :( jag känner verkligen med dig... Jag har aldrig ägt en så svår häst som Regina, så kan egentligen inte känna "med" dig, men jag kan ändå förstå hur du känner... Jag vet ju hur otroligt glad man är när det går bra! Och hur länge man lever på det - jag vet också hur otroligt ledsen och nedstämd man blir av ett dåligt ridpass. Hoppas, hoppas verkligen att ni hamnar på samma vågländ snart igen! Kram kram Ps. Nice outfit ;) Ska vi inte börja med detta synnerligen trevliga och uppiffande inslag :)

2009-04-07 @ 15:47:00
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Vad är hon för någon? :D



Tack så mycket! :)

2009-04-07 @ 19:23:25
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Lena

Hej Jessica! Jag har snubblat över din blogg via Annas sida och är nu in och läser nästan varje dag, en jättebra blogg tycker jag!



Kan bara säga att jag vet hur det känns det du skriver om!Jag har precis samma problem, fast med vår hund... En grymt duktig dobbis-hane som har massor att ge men som jag med jämna mellanrum känner att jag jobbar i motvind med. Det jag lärt mig göra när det känns hopplöst är att titta på andra duktiga ekipage så jag får inspiration och en känsla av att DET HÄR SKA GÅ!!! Då får jag lust och ork att ta tag i träningen och kanske backa tillbaks något steg för att hamna rätt igen. Hmm kanske låter dumt att jag jämför ditt "hästande" med träning av en hund men jag lovar att det finns fler liknelser än vad vad man kan tro! =) Hoppas att ert nästa pass fungerar bättre!!!

2009-04-07 @ 19:53:33
URL: http://akepake.blogspot.com
Postat av: Marit

Satsa på att tömköra ganska ofta eftersom hon verkar trivas med det och blev fin efter det. Kul ändå att det gick bra för Göran! Är hon kollad i ryggen? Jag har ju haft tre rygghästar och det låter lite likadant...

Ja inte blir den egna ridningen bra av unghäst/ svårahästar-ridning... Men det är bara att kämpa på och detta fixar du!!!

Ja outfiten känner jag igen... men just nu är jag täckt av lera upp till vaderna och en massa gula hår över hela mig efter att ha haft en dust med min lilla guling:-)

2009-04-07 @ 19:53:43
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Susanna

Tjena! Tråkigt att höra med Regina men vi har ju alla våran ups and downs, mer eller mindre. Hoppas det ordnar upp sig iaf. Tänkte höra om du har lust att rida Helge nån dag? Har skrittas bara än men jag tänkte om du kanske vill känna på honom och komma med lite tips på hur jag ska rida honom på bästa sätt och så =) Ha det fint!

2009-04-07 @ 21:10:24
URL: http://sannaaah.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Jag menade hästen på bilden jag kommenterade :D Regina är hästen på din profilbild, eller? :)

2009-04-07 @ 23:35:47
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Susanna

Jag tänkte redan nu i skritten. Lika bra att börja rätt från början =) Han måste ju börja sätta muskler nu och jag vet inte riktigt vilken form som är bäst att ha honom i. Unghäst form pga att han ligger så mycket efter sina jämnåriga, eller lite högre eftersom han ändå är 5 år? Det är svårt men du känner säkert det där bättre än mig =) Pluggar du mycket eller ska bort nu i veckan/över påsk? Jag är iaf ledig hela veckan lång.

2009-04-08 @ 08:34:12
URL: http://sannaaah.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0