Stalltjänstgöring

Idag har det varit en riktig stalldag! Har haft stalltjänst så klockan 7 begav jag mig till stallet i morse! När man har stalltjänst så tar man hand om alla ridskolans hästar, fodrar, mockar, släpper ut och tar in dem osv. Man brukar vara minst två som har stalltjänst men tyvärr så dök inte min hjälp upp i morse... =( Som tur var så hade jag min sambo med så vi har mockat och spånat för fulla muggar i dag!

Efter ett avbrott för lunch så återvände jag till ridskolan då det även var städdag idag. Så lite skurning och skrubbning hanns även med innan det var Reginas tur att få lite uppmärksamhet. Tyvärr så var hon inte riktigt på hugget (eller så var det precis vad hon var!). Tänkte rida ett kort pass i ridhuset där det var svalt och dammfritt. Nu hade jag dock inte ridit där på länge och tydligen så uppskattades det inte av Regina att åter komma in dit. Eller så var det vilodagen i går som blev en lugn dag för mycket (troligtvis) då hon var het och låg på idag. Hoppas bara att hon är bättre i morgon när det är Nina-träning igen! Hon som har gått så bra på slutet, vill ju visa våra framsteg!! Får även hoppas att vi ska vara på utebanan som Regina verkar gilla mer! =)

För övrigt så har vi haft superväder här! Hästarna har gått utan täcke och nu har det även börjat komma fram några små grässtrån som hästarna mer än gärna betar i sig!



Hoppas att ni har haft en härlig helg!

________________________________________________
Svar till Kim: Tramsbok eller inte, det var i alla fall underhållande att läsa, även om man kanske får ta den med en nypa salt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Sv. Ja! Du kom ju inte hit med din kaka ;o) Så då fick jag ju lov att baka en själv- hehe!

Det är jätte grönt här, skönt för mig som snart ska till kallare breddgrader. Så jag hinner njuta lite utav det gröna innan...

Vad väluppfostrad Stoffe är! Tur att han var med, så du slapp ta allt själv...



Kram kram

2009-04-26 @ 21:13:28
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Aramis

Vilken härlig hästdag :) Hoppas att pålle är bättre med på noterna imorgon på träning! Lycka till! För egen del så blir det till att titta på träning istället för att vara med själv :( Nåja, vad göra när hästen ser ut som den har en domkraft under bakre delen av kroppen :-o Kram kram

2009-04-26 @ 23:41:52
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0