Min underbara vän Totte...

Efter att jag läst om Lindas funderingar (som ni kan läsa på hennes blogg) så kom jag att tänka på Totte. Ni som följt mig ett tag här på bloggen vet att det är efter Totte som jag döpt bloggen då han egentligen heter Traumtänzer = Drömdansaren.

Totte var en mycket speciell häst för mig. Han var den första (och enda) häst som jag ägt själv och jag har massor med härliga minnen med honom! När jag såg honom första gången så kommer jag ihåg att jag tänkte "den där hästen kommer aldrig att bli min, han är alldeles för fin/duktig för mig." Jag bara stod och gapade på läktaren! Wow, vilken häst! Han var den första hästen som jag provred men med tanken i bakhuvudet att han var för bra för mig så fortsatte jag att leta häst. Jag provred massor med hästar men självklart så var det ingen som kunde mäta sig med Totte så till slut åkte jag och provred honom igen och efter den gången fanns ingen återvändo - han blev min!!

Jag hade dock haft lite rätt när jag menade att han var för duktig för mig. I början struntade han helt i vad jag sa åt honom att han skulle göra. Kommer ihåg att Göran vid ett tillfälle sa "han är som tjuren Ferdinand och just nu hade han verkligen behövt sätta sig på en humla!". Men jag kämpade på och det gick bättre och bättre. När jag köpte honom så var min högsta dröm och mål att få rida en medelsvår med honom. Det slutade dock med att jag tävlade honom upp till St Georges med placering, tränade på piaff, passage, byten i varje, red ett juniorSM på honom och ett youngriderSM. Några tävlingar under våran tid tillsammans har dock gått åt skogen medan andra har gått bättre. Men alla underbara, härliga minnen med honom kommer jag att ha med mig livet ut! 

Tyvärr så blev det till slut så att jag sålde honom. Jag kommer ihåg gånger när det kom människor som provred honom som jag bara tänkte "Säg att ni inte vill ha honom!". En dag kom dock en jättegullig tjej från Norge för att provrida och när hon åkte så tänkte jag faktiskt tvärtom "hoppas att hon vill ha honom!". Det kändes så rätt bara! Det visade sig att det ville hon och om man nu ska sälja sin häst så kan jag säga att det blev så bra som det bara kunde bli! Dock så var det fruktansvärt den dagen som hon hämtade honom! En av de värsta dagarna i mitt liv! Min dröm hade såklart varit att ha kvar honom till slutet. Men då jag inte hade möjlighet till det så löste sig ändå allting på bästa sätt. Jag har haft en bra kontakt med tjejen som köpte honom men nu på slutet har det dock gått ett tag sedan jag hörde något. Efter att jag kommit att tänka på allt det här så kontaktade jag henne och idag fick jag svar! Totte mår fortfarande jättebra! Helt underbart! 

Han finns för alltid i mitt hjärta och det känns underbart att han trots sin gamla ålder forfarande rids, är sig lik och mår bra!  


Denna bild är en av de första jag har på oss tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh, fina Totte! Vad skönt att han mår bra :o)



Kram

2009-04-03 @ 16:12:14
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Aramis

Vilken söt en! Ser internationell ut i typen! Jättesnygg :) Ser hööög ut :) Hur gick det nu på Göranträningen? Nyfiken ju :) Kram kram

2009-04-04 @ 09:50:45
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0