Stallpojkarna...

Det finns några som ramlar in i hästvärlden mer eller mindre ofrivilligt. Jag pratar såklart om pojkvännerna! Med en hästtokig flickvän så blir kontakten med hästar i princip oundviklig för pojkvännen!

Jag måste säga att min sambo är guld värd! Han är inte en pojkvän som hänger i stallet varje dag men om det krisar sig så ställer han alltid upp! Nu hade han lite intresse av hästar redan innan vi träffades då han länge har hållit på med trav. Men då hållt på med trav i bemärkelsen tittat på trav och spelat, inte i bemärkelsen hängt i stallet eller tränat hästarna. Men ganska snabbt så visade han att han inte var rädd för att vistas bland hästarna och han hjälpte gärna till när det behövdes.

Nu har han ganska bra koll på det mesta och om jag är sjuk en dag så kan jag skicka honom till stallet! Haha, en gång kom han till och med i kostym till stallet för att mocka då jag var bortrest. Han hade lovat att ta hand om Mirre men glömde bort det och kom på det först efter att han gjort sig iordning för fest. Men det var inget hinder! Han åkte upp i festkläderna för att utföra sitt åtagande!

TACK!! <3

Kommentarer
Postat av: Marit

Låter som en toppenkille!!!



Min är inte direkt förtjust i hästarna men hjälper gärna till med tekniska grejer, som koppla in utlampor till hästarna mm. Är aldrig omöjlig så, men det där att mocka eller ta hand om hästarna kan jag nog se mig i stjärnorna efter ha ha...

2009-04-21 @ 13:28:34
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Emma

Sv: Tack! :o)

Jag tänkte också på Maja... Usch :o(

Duktiga Stoffe! Tänk vad dom blir utsatta för-haha! Jag tvingade iväg Micke på en promenad med Amaretto när han var halt förut när vi just hade blivit tillsammans. Sa att han är så snäll så! Så han & hans syster gick i väg & skulle gå ett varv runt travbanan medans jag mockade. Han hade iofs boxvila & var väl lite pigg. Han hade varit heltossig & rest sig på bakbenen flera gånger (ooops..) men han var riktigt stolt när han kom tillbaks till stallet igen. Tyckte att han var så duktig som inte blev rädd eller tappade honom!



Kram kram

2009-04-21 @ 14:02:09
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: vicky

ja kostym va en höjdare!

2009-04-21 @ 17:47:40
Postat av: Mia

I mitt fall är det inte Harry som e rädd för hästarna utan de för honom HA HA, han har alltid några arbetshandskar på sig som de tycker luktar konstigt eller så kommer han på sin Husabergare och smattrar eller nåt. Men han e snäll och följer mig till ridhuset i bland=), fylla höpåsar gör han oxå men att få honom att mocka har jag inte lyckats med ännu:).

2009-04-21 @ 20:02:02
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Aramis

Kan bara hålla med :) Stallpojkarna (som inte frivilligt valt ett liv i stall) är fantastiska! De hjälper till och har sig. Kan aldrig glömma när jag drog med min pojvkän på stallets snällaste häst (ehhh - kanske inte just denna dag) på uteritt. Det slutade med en hel kväll och en halv natt på Lunds akutmottagning :( Kram kram

2009-04-21 @ 23:36:28
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0