Movietime!

Det blev en riktig nostalgitripp igår hos mamma då jag satt och kollade igenom massor med gamla filmer på Totte. Hittade bland annat en från en Göran-träning där vi tränade på byten i serier. Började med 4:or för att krympa ner till 3:or. Sedan 2:or. Hit gick det jättebra, inga problem. Sedan skulle vi träna på 1:orna och det var svårare! Jag kommer ihåg själva träningen för det var första gången jag tränade på 1:or och jag kommer ihåg att det var sådan skillnad från 2:orna, man fick lov att vara supersnabb! Till slut fick jag dock till det!

Haha, kan säga att sådan slags träning känns väldigt långt borta för tillfället, har inte haft någon häst som gått de klasserna sedan Totte. Mirre lärde sig mycket men tyvärr hade han väldigt svårt för byten, man kan väl säga att det var där vi körde fast. Dock har jag hört att det varit ett problem på flera Amiral-avkommor...

Problemet med att få in någon av filmerna i datorn löste jag genom att filma tvn (haha, jag är inte så teknisk av mig!). Grejen var bara att jag inte laddat batteriet på kameran så därför kommer bara en kort del av programmet då batteriet dog... Det är alltså YR-SM, så det är något av de speciella programmen för YR som jag rider, det motsvarar MsvA (skrev MsvB tidigare men det var ju fel...). Tyvärr kom jag inte till final, det saknades 10 poäng och då hade jag en riktig miss i en piruett och när det är tre domare så blir det några poäng... Dessutom så kommer jag ihåg att jag var så besviken för Totte kändes jättefin på framridningen men tyvärr blev den lite för lång så han blev lite matt inne på banan... Men jag är jätteglad att jag fick vara med om den här tävlingen på honom!

Det här är alltså ca. 10 år sedan... =)



Kommentarer
Postat av: ylle

Hi hi, filma teven, det var ett smart drag!!! Så trevlig ritten ser ut, en nöjd häst med lugnt huvud och mun!! Gång har han också! Jag förstår att Du saknar en sån häst!

2009-04-20 @ 11:50:35
URL: http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Marit

Smart att filma så! Ska kanske sno den idén:) Vad kul att gå igenom gamla band, måste jag också göra snart... Ni ser jättefina ut, vilket kul minne ändå att ha fått rida ett YR-SM!!! Tiden går tyvärr alldeles för fort... Och ibland känns det trist att man är så långt ifrån de där bytesserierna mm men vi får väl hoppas att vi kommer dithän någon mer gång under vårt ryttarliv i alla fall:)

Hoppas på en film på Regina oxå!Ha de bra!

2009-04-20 @ 14:30:23
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Maria

Härlig häst! Fint ekipage!

2009-04-20 @ 15:41:49
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Emma

Åhh... Fina Totte! Hihi, kommer ihåg när jag tog hand om honom åt dig en dag för länge sen... Vi red ut & skulle ta en liten galopp på grunsvägen på Born, du vet där nere vid åkrarna. Då gjorde han ett par utav hans försynta små "bocksprång" hihi, så söt! Man behövde ju inte direkt vara rädd för att man skulle ramla av utav dom ;o)

Vill gärna se film på Regina också!



Kram kram

2009-04-20 @ 19:15:08
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Aramis

Ååååååååhhhhh så fiiina ni är :o) Vad roligt det är att se video på blogghästarna :) Ni ser verkligen ut att vara ett riktigt trevligt ekipage (eller såg ut). Riktigt härlig trav :) Och snygg sits har du! Kram kram :)

2009-04-21 @ 16:11:04
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Natalja

Hi hi, va smart du är å filma tvn : )



Han ser jättefin ut, förstår att du gillade honom. Snart rider du Regina likadant! Kramis

2009-04-21 @ 21:14:05
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Jennie

Tack så mycket...:P

Gud va roligt att se film på Totte.Ni ser ut att trivas kanon tillsammans....<3

Kram

2009-04-21 @ 22:29:49
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Susanna

Han var riktigt fin Totte. Kom ihåg när du hade honom i Orsa. Hoppas du får till en lika fin häst igen en vacker dag.

2009-04-22 @ 11:51:52
URL: http://sannaaah.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0